Tuesday, April 12, 2011

Tengok la sapa pengiringnya...

Haaa.. Kan last Saturday, aku tak pegi Tateh Playgroup sebab iring students gi UPSI...
Meh nak citer skit apa yang terjadi.

Seawal subuh sepi'ee kitorang gerak dari Shah Alam ke Tg Malim.
Kemain semangat langkah students aku.

This was the event- Kuiz Alam Sekitar Sejahtera Peringkat IPT.


Gambar pensyarah pengiring bersama 'peserta termuda' mesti selit jugak :P


So, mula-mula isi perut dulu sebab penganjur tak sediakan makanan. Kesian diorang, aku tapaokan nasi lemak dengan teh je.


Ada yang kata team kitorang poyo, siap dengan jaket bagai.
Laaa...dah memang ada jaket, kitorang pakai la. Dengki pulak!!!


Well, nak kata ramai, tak ramai sangat la...
Cuma ada sedikit sengal bila tuan rumah sendiri je hantar sampai 5,6 kumpulan. Diorang tak fikir ke kalo diorang menang 2 drp 3 tempat akan membuatkan orang ambiguous?



Ni team bagus ni... sebelum 'turun padang' baca doa dulu...


Budak-budak aku (2 teams) terus duduk je dan sengih-sengih amik gambar... Hehehe


Agaknye diorang dah minum satu tong air penerang hati kot. Tu yang relax jer...


Peserta semua ready untuk pusingan pertama. 20soalan objektif

So, kaedahnye... lepas dengar soalan, angkat le jawapan...

...A, B, C atau D.
Cuma aku bengang sikit la sebab ada group tiru group anak murid aku. Pembantu yang berdiri kat tepi tu pun tak kata apa. Grrr...


Overall, utk 1st round... they did pretty well.
Kitorang kat belakang tu, main dengan anak-anak le.

Lil Adam ada geng (Fitri, my student) tolong layan dia main dinosaur... happy la dia.


Ni muka-muka confident masuk final...


Masa break, MrHubby tolong explain a few terms yang mungkin akan keluar untuk final round nanti. (nasib baik laki aku bidang sama, senang hidup aku)


Alhamdulillah... both teams masuk final with 6 other universities.

Zen was the first one kena jawab soalan.


Yana dengan sopannya tangan kat belakang.

Lil Adib tersandar tido kat MrHubby. Dreamland la katakan...

Nak tergelak kitorang dengar jawapan pelik-pelik semua peserta (termasuk students aku ler).

Wani siap dengan gestures lagi bagi definisi. Takde markah untuk gaya le dik oii..Hahaha


Zen mencuba bakat terendam sebagai bapak mithali


Lil Adib dengan aksi rempit di atas paha MrHubby.




Masa majlis penutup & penyampaian hadiah... aku sorang je kot pensyarah pengiring yang tak duduk baris depan. I kan pemalu :P


So, the 3rd place goes to golongan baik yang berdoa sebelum kuiz tu. Hehehe.


My team... dapat Naib Juara!!! Hoyehhhhh... (aku memang over drp students)

Dan juara drp UniSZA.

Dapat je plak & mock cheque....


terus snap gambar, MMS kat Ketua Program. Hahaha


Gambar dengan urusetia/tuan rumah pun ada jugak...


Balik dari Tg Malim, aku tapaokan durian untuk makan dengan budak-budak tu. Happy la diorang.


Sila jangan usyar muka orang gelojoh makan durian. Hahaha.



Yang aku happy

  • Tak sia-sia apa yang students aku belajar selama ni.
  • Team kitorang menang, sedangkan selalu ada tulah-kalo aku sokong, mesti tak menang!
  • Nak lagi best, kejayaan dikongsi dengan team sendiri yang kurang bernasib baik. Diorang anggap tu kemenangan UiTM. Bukan group mana-mana.
  • Dapat makan durian dengan students kesayangan aku.


Yang aku tak puas hati

  • Soalan objektif yang berkaitan statistik tak mention 'menurut statistik jabatan sekian-sekian'... 'isu pembakaran terbuka disebut denda je... instead of kompaun oleh JAS'
  • Soalan definisi (final round) banyak yang bidang Biologi instead of bidang Environment. Tau le yang sediakan soalan tu lecturer Bio. Tapi kuiz ni Kuiz Alam Sekitar...
  • Team yang define 'pencemaran' sebagai 'kotoran' tu dapat markah. Hello, kotoran tu pencemar... bukan pencemaran!
  • Pembantu buat buta je bila ada team yang asyik tiru jawapan students aku. Team yang meniru tu menang lak tu!

Pasal sambutan terhadap universiti luar, tentang makanan tak disediakan tu aku overlook je la.

So, kalo pihak penganjur atau peserta lain terbaca entry ni... please learn the lesson.
Kalo nak kondem team aku, sila buat blog sendiri. Jangan nak jadi 'ponen' buat komen anonymous kat blog aku... Hahaha


9 comments:

  1. psl xsediakan makanan tu plg xbleh blah la..itu aku rasa aku xleh terima..haha

    ReplyDelete
  2. alahai.......durian...........

    nyum...nyum.....


    Sumijelly.com

    ReplyDelete
  3. zeta,
    xpe la.aku maafkan yg tu

    sumijelly,
    haaa..ibu mengandungi ni kena mkn ni.kang meleleh air liur anak.

    ReplyDelete
  4. Tak patutlah, penganjur kena lah sediakan makanan.

    Anyway, congrats dpt no. 2 ^_^

    ReplyDelete
  5. Tang durian yang tak tahan tu . Nasib baik Tifa dah sempat makan durian Tg Malim . Sedapnyeee

    ReplyDelete
  6. Macam pelik jek bile kate makanan tak disediakan... Huhu! Competiton nih agak besar laa jugak kirenye coz compete antara Universiti kan... Huh! Pelik.. pelik...

    ReplyDelete
  7. ooo..team yg meniru tu U****A ke? hek ele,..aku paham perasaannya Belle. Lps tu bleh lak diaorg bangga naik pentas..alamak, emosi lak aku.

    ReplyDelete
  8. fiza,
    thanks.
    psl mknn tu, maybe jimat kos kot.

    tifa,
    murah pulak tu kan?

    ayyad arieyana,
    mmg pelik. tapi xpe la.redho je la part tu.

    nia,
    hmm..malas nak ulas lanjut derrr... :P

    ReplyDelete
  9. wah, tahniah.. tak sia2 mengiringnya.. hehe....

    agak2, lepas habis pantang nanti, ada lagi tak musim durian nih? hehehe...

    ReplyDelete

Thanks for reading!
Feel free to leave comments here.

Nuffnang ads

My Heartbeat