Tuesday, April 29, 2014

Dewi Remaja 1986 -tak boleh blah

You'll have to watch this to make your day!
Kahkahkahkahkah.


Sapa yang tak pernah dengar pasal Dewi Remaja? Sebaik-baik manusia yang tak lagho pun, pernah dengar kot pasal beauty pageant ni. Initiated by Majalah Remaja, yang sangat 'in' satu ketika dulu.

Ada yang celik-celik mata je kenal Scha Alyahya dengan Neelofa. Kalau batch aku maybe familiar dengan Irene Santiago, Azah Aziz, Wan Khatijah, Juliana Banos, Annahita Bakavoli. Tapi tak ramai yang tau Umie Aida, Jasmin Hamid, Aleeza Kassim pun muncul dari pencungkilan bakat yang sama (tahun je berbeza).


Okay, kita pause jap cerita tu.
Korang tengok dulu DEWI REMAJA 1986 ni.

Warning: 
Aku tak galakkan yang pregnant tengok video ni. Yang tengah menunggu hari nak bersalin pun, maybe jangan tengok lagi...takut terbersalin awal pasal banyak sangat gelak. Kihkihkih.

Haishhh...Macam-macam style ada.
Tapi aku bagi hint sikit la untuk korang observe. Confirm korang akan terkekeh-kekeh punya.


  • Pengacara tu, sapa tak kenal kan? I follow....
  • Semua rambut adalah sepesen. Rambut kembang tu dah memang 'in' time tu. 
  • Mekap berjahang dengan pipi macam baru kena lempang, bibir merah ala-ala 1km pun dah boleh nampak dia datang dari jauh.
  • Yang berwajah desa masih tak dapat camouflage, maybe teknik mekap zaman tu x sehebat zaman sekarang.
  • Dan yang paling best...korang tengok minit ke 2.45. Perhati catwalk dia. Dan kalau korang minat sangat dengan dia... dia muncul lagi minit ke 11.20.

BTW, Sheril Aida tu zaman 80-an tu glamer la jugak sebab jadi artis. Dan dia adik Syed Sobri.
Tengku Anis Ismail dan Noraini Ismail tu pun katanya jadi model/pelakon sikit-sikit.
rehanna Yassin tu adalah heroin citer Gila-Gila Remaja, yang Faizal Hussein jadi Azroy tu.



Sekarang bila aku calculate balik... diorang ni umur 44-50 tahun. Aku wonder la camna rupa diorang sekarang ni. Dan maybe diorang cerita kat cucu-cucu diorang yang dulu diorang ni ratu cantik (gichhhew!) Ngehehe.


Okay...tu cerita 28 tahun yang lalu.
Kita imbas balik dewi-dewi yang lepas.
Credit to : Onesteptobe

Aleeza Kassim- Dewi Remaja tahun 87/88.
Memang lain gila la muka dia dulu kan? Apa sudah jadi?


Apa pun, time tu Aleeza ni hot la. Siap jadi model video klip Shidee tu. Lagu Janganlah Menghancurkan. Kahkahkah. Level Shidee je? Sekarang mesti Aleeza  tak main la takat Shidee ni.
Aku search videoclip lama tu takde pulak...cuma ada yang re-make je.



Dewi Remaja tahun 1990/1991n pulak- ada Jasmin Hamid, Kuza, Umie Aida...
Jasmin Hamid sekarang masih bergetah, masih aktif berlakon. Muka makin cekang.



 Kuza dah slow down sikit.


Umie Aida time tu guna nama glamer lain -Ermi Zura.





Yang posing angkat ketiak ni...korang kenal?
Alaa..yang selalu dengan bulu mata pelesu tu! Cik Ta lerr. Rozita Che Wan.




Juliana Banos- Dewi Remaja 1998/1999.
Dah kawen dah dengan orang kaya En Mokhtar dia. Bahagia je dengar ceritanya.
Tahun yang sama jugak, Wardina pun masuk Dewi Remaja.


Rita pun bertanding tahun yang sama jugak. Maybe tak ramai yang ingat, dulu dia jugak model untuk iklan bedak Chrissie, yang ada la dalam 10 kali kot dok ulang "Chrissie...mmm wangiii..." 
Hahahaha


Kalau korang pegi karaoke, cari la lagu Selingkar Kasih (Rem), dapat la tengok Rita jadi model video clip tu. Eh takpe..ni aku dah attach kat bawah ni...




Okay...yang baru sikit. Annahita. Dewi Remaja 2003/2004.





Annahita ni masa aku terserempak kat UiTM, aku tak puas hati sebab dia tak tinggi. Hewhewhew. ye la kan. Aku expect at least tinggi paras aku la. At least.
Anyway, lepas kawen dengan Dato, sekarang Annahita dah senyap.



Scha Alyahya- yang ni ramai orang kenal kot.  Dewi Remaja 2005/2006.
Time tu takde lak orang sebut-sebut pasal hidung ekkk? Ooops.


Lagi satu yang ni. Neelofa. Dewi Remaja 2010.
Dengar kata Neelofa pun tak tinggi sangat. Maybe la kot. Sebab adik lelaki dia ada je study kat Adelaide ni, aku nampak pun tak berapa tinggi sangat.


Dah...dah.
Korang jangan nak kata aku tua pulak. Korang tak kenal dewi-dewi remaja yang lama tu bukan sebab korang muda, tapi sebab diorang dah tak berapa aktif dalam industri hiburan sekarang kan? Kan?

17 comments:

  1. I nk tmbah info sikit, Sheril Aida tu aunty Scha Al Yahya..sekian tq *mami jarum maish berbisa* wakakkaka

    ReplyDelete
  2. i tgk Pancaindera gmbr Nasha minggu lps..adeh..apa sudah jadi dgn hidung diaa...

    ReplyDelete
  3. Dalam banyak2 tu, aku paling ingat zaman Juliana Banos. Gila ah siap langgan Remaja tahun tu. Memang aku hafal sorang2 peserta. Paling aku suka si Wardina.

    Pastu aku memang bangga Juliana menang sebab kawan aku sume xsokong dia. Eh dah kenapa buka kelaghoan zaman batu dulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha kau ni mesti kes berangan nak masuk Dewi Remaja tapi terlebih kat paha kan Bie?

      Delete
    2. Dulu aku sekeping gila hokey. Cuma rendang je. Gelaran aku dulu ikan bilis. Sedih.

      Delete
  4. sudah lah tu is.. ngaku jelah.. lgpun tua hanya pd umur je.. jiwa masih remaja.. kekekee.. simpan lg ke koleksi dewi remaja dolu2.. kelas ko!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg penting bukan muka tua drp umur kan? Kan? Ngehehe

      Delete
  5. adoi laaa... tgk vid ni dgn zayd, dgn zayd2 skali ketawa hehe.... yg peserta yg u highlight tu, dah mcm jln kepit pad plak i tgk kih kih. ada sorg lg at minute 10.33 i ketawa sbb dia terkumat kamit. hafal steps ke hapa? mcm joget cha cha cha tp ada mix2 sket jgn zapin mcm u ckp.

    but seriously, ada yg umurnya as young as 16? they all looked so much older, mcm dah 20 something. maybe sbb pada masa tu (85/86), we kinda looked up to them sbb diorg lagi tua, so forever sesapa berimej begitu kita akan rasa jauh lebih tua drpd kita, not younger (as in teen, tht's just twisted kan?)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kihkihkih... kdg2 i rasa nasib baik gak kita muda sikitttt drp batch tu. so, kita xde la gmbr pernah berimej mcm tu. ngehehehe.
      eh zayd ni...paham2 je dia ye. i wonder kalo aisyah keletah tu tengok, apa komen dia

      Delete
  6. Heheh aku mmg tak follow benda2 ni, patutla tetiba muncul muka2 di atas, graduan dewi remaja rupanya.

    ReplyDelete
  7. Evergreen sangat ni kak. haha..

    No worries, jangan rasa tua sangat sebab Ida kenal je set2 Juliana Banos, Umie Aida semua tu. Cuma kenal masa diaorang dah femes la, bukan time Dewi Remaja.

    Btw, takleh tengok la video first tu. hahahah. tengok sampai minit 2.45 je dah dah tak sanggup. haha. kang ter- ROFL susah plak nak explain kat orang. =P

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha... catwalk sambil mengepit you. agak2 apa yg dia kepit tu ye?

      Delete
  8. pergh...memasing menyeksi abis..hahaha tengok che ta, ummi aida dan yasmin hamid rasanya paling lain dengan muka skang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. aleeza kassim tu ha...lagiiiii la lain rupa dia.

      Delete

Thanks for reading!
Feel free to leave comments here.

Nuffnang ads

My Heartbeat