Tuesday, April 15, 2014

Celebrate the difference!


Sekolah dah start term break, baru nak post citer Harmony Day. Muehehehe.
Well, Harmony Day this year at Lil Adam's school, I couldn't make it (again!) bcoz I was busy in the lab (Kalau Tan Sri VC baca ni, adakah beliau akan kagum dengan komitednya aku, atau kagum dengan kerajinan aku memblog? Ooops!). 
Anyway, aku telah memaksa MrHubby pegi attend event tu, sebab aku tak nak Lil Adam rasa macam yang aku rasa dulu bila parents aku jarang bother nak attend majlis penyampaian hadiah yang setahun sekali tu, walaupun aku naik stage untuk ambik hadiah (bukan setakat buat persembahan je).

As usual, on Harmony Day kids were encouraged to wear orange, atau kalau ada... pakai la baju kebangsaan masing-masing.

My smellu boy pakai baju raya last year ler. Merah ang-ang uolls.



Keliling sekolah, luar kelas, semua decorated with the Hramony Day stuff.

Aku nak tergelak tengok classmates Lil Adam kaler muka budak pompuan tu oren.


As usual, berkumpul kat gym.... dan ada la aktiviti-aktivit nye.




Since I wasn't there... so kita layan gambar je la ye. Dengan captions aku yang merapu-rapu. Hehehe





Ni masing-masing cerita le apa yang dilukis, share about the multicultural stuff.



Woot! woot! Lawa tak baju ni?


Bangladesh, Chile, China (Wèishéme zài wǒ de guójiā zhōngguó bù chuān qípáo xiàng nǐ?).
Budak Bangla tu badan memang besar. Ni tahap kalo kuis anak aku dengan jari, confirm tumbang. Masa mula-mula dia sekelas dengan Lil Adam dulu, memang ramai cikgu tak percaya dia baru Reception.
Hello China. (Wèishéme zài wǒ de guójiā zhōngguó bù chuān qípáo xiàng nǐ?).



 Italian pun ada.
"Voglio pollo pizza con pomodoro!" 
Eh tetiba. Wahahaha. Ni le bahana belajar Italian merapu-rapu dengan Joe.


Ethiopia, Sri Lanka, Greece  (ómorfa roúcha!), India...

Budak India boleh tahan ramai gak kat sini. 
Bak kata Lil Adam "There's an army of Indians!"

Nak tersembur aku gelak bila dia guna "AN ARMY". Aku rasa at his age dulu, aku tak pandai lagi guna Collective Nouns' macam tu. Darjah 6 baru aku belajar.
Dah tu, dia hentam 'an army' pulak tu! Kau ingat soldier ke apa, Adam oiii?

Korea...
Gangnam style, eh..K-pop! Meosjin deuleseu!  :-P

Malaysia!!!!...and Mauritius too.

Harith (anak Yati/Khairul) tolong pegang sign ala-ala delegasi Sukan Komanwel gittew.
Lil Adam dan Afiq (anak Ummi/Zuhairi) jadi model tukang pose jer. Tak kelihatan pulak baju kurung/kebaya anak-anak pompuan. 
Eh, lupa pulak... sekarang anak pompuan orang Malaysia dah pupus kat ETPS ni.




As you can see, sekolah ETPS ni sangatlah accommodating terhadap disabled and special needs.
Tersangat. So, takde la rasa terpinggir sangat.




Sekian sahaja laporan merapu aku untuk Harmony Day.
Macam ni la laporan kalau reporter (read: blogger) tak hadir physically di tempat event. Okay le tu kan, walaupun tak menarik, tapi gambar kaler-kaler. Hahahaha

UPDATE
Remarks from MrHubby:
Oh ya, lupa nk bgtau mama, guy yg berucap pakai kot tu adalah minister education of australia, bkn south ostolia, tgk dia duduk kt kerusi apa? And xde seorg pun polis yg iring dia, xde kompang, karpet merah, bunga manggar, pencak silat, tarian naga, sujuk sembah... Oppss... Mungkin sbb dia "berkhidmat utk rakyat kot, sbb tu x payah rakyat sujud sembah.oppsss..."

2 comments:

  1. menarik event Harmony Day tu. It gives me an idea for my kindy as we have other races in our kindy.

    ReplyDelete

Thanks for reading!
Feel free to leave comments here.

Nuffnang ads

My Heartbeat