Friday, April 22, 2011

Tak boleh baca doa tu

Mana ada doa yang tak boleh dibaca?
Kalo tengah period ke, dalam hadas besar ke (kes tak sempat mandi wajib ke nih? haha) semua doa boleh je baca.

Ni haa...
Fiza Rahman ada buat entry tentang doa amalan untuk ibu yang BF.

Tapi buat julung-julung kalinya aku takut nak amalkan doa tu.
Sebab dalam minggu ni cikgu nursery cakap Lil Adib tak berapa nak minum EBM yang aku bekalkan. Kalo biasanya satu botol besar dan satu botol kecik akan dipulangkan kat aku tiap hari... kali ni cuma botol kecik je aku dapat balik :(

Cikgu tu cakap... "A'ah, kak. Dia dok sibuk isap jari dia... sampai terlena."

sedap sangat ke jari kau tu, Lil Adib?

To date, my freezer is full. Kalo aku pam lagi, entah nak simpan kat mana pulak.
Arini aku cuma bawak 1 botol kosong (besar) je, sebab kalo bawa dua...nanti balik, harus la freezer tu jadi sesak macam Sardin Cap Ayam.


Maka tak dapatlah aku mengamalkan doa tu. Kang terasa engorge, jenuh aku cuak :P

11 comments:

  1. aik.. dah kurang nyusu ker?
    kenyang ker isap jari?
    ker dia nak direct lagi best?

    ReplyDelete
  2. Lil adib suka direct feeding kot ^_^, ker reverse cycling? Siang minum sikit, malam minum banyak ^_^

    Tomei jer tgk adib hisap jari ☺☺

    ReplyDelete
  3. dia nak direct kot...bahaya ni! but u still have to pump to maintain supply...cari le freezer lain ;)

    ReplyDelete
  4. i kemas2 brg baby lama2 kan (sbb baru pindah umah smlm), terjumpa 80 lebih botol EBM, dah x tahu nak wat apa. good times, pumping :)

    ReplyDelete
  5. eyyy baik2 nanti jari dia ilang! :D

    ReplyDelete
  6. ai penah ada pengalaman cam gini belle!
    tapi bila ai tanya bb sitter, rupa-rupanya silap handle ebm tu..yang dah guna dia masuk balik peti ais then bila bb nak minum dia keluarkan dan panaskan balik...for sure bb pun tahu susu tu tak segar!tapi ini pengalamn ai je :)

    ReplyDelete
  7. Wah, dia betul2 nampak njoy je isap jari :)

    ReplyDelete
  8. kalau dah banyak sgt EBM pun susah jugak. Knur dulu2 tak pandai nak perah2 ni sbb hantar Fathini (6 thn dulu ye) kat nursery yg pekerja2 nya org2 dah berumur. Mcm pangkat nenek la. Kat USM Transkerian tu tak banyak nursery lg masa tu.

    ReplyDelete
  9. kembong la adib nanti kalau asyik isap jari :)

    ReplyDelete

Thanks for reading!
Feel free to leave comments here.

Nuffnang ads

My Heartbeat