Wednesday, April 20, 2011

Bukan cookies, bukan tempeyek

Nampak macam cookie, tapi awat besar sangat?
Tempeyek ke? Tapi nape legam semacam?

Tersebutlah kisah...


Arakian pada suatau hari apabila aku tengok BM production agak kureng, aku pun merebut dried longan, kurma merah & kurma hitam dalam my favourite pot yang aku beli dari Aussie dulu.

Sambil tu, aku pam BM kat meja. Dalam hati aku "Jangan aku lupa pulak aku dok boil benda tu!."

Lepas simpan hasil EBM, aku pun naik bilik atas dan berblog sakan. Bertelefon sana-sini.
Letak je telefon, terdetik kat hati aku "Sapa la masak sedap sangat bau ni?"

Tetiba aku teringat.. "Alamak!!! Air kurma aku!!!"
Terus aku turun bawah dan tengok pot pujaan aku berasap. Aiseymen... Ntah dah berapa lama la ni? Sampai boleh keluar sekeping tebal macam ni...

Bau hangit memenuhi ruang rumah, sampai petang... sampai malam.
Hahaha. Ambik kau...
Dalam dok pesan kat diri sendiri tadi, boleh pulak aku lupa. *sigh*


Maka teka-teki aritu aku rasa Akusyafrina le yang jawab paling hampir tepat.
Tahniah ye..dan jangan lupa email untuk dapatkan voucher 15% discount kat Hartz Chicken Buffet tu.

10 comments:

  1. hehehe..tQ kak.. tak sangke dapt teka.. hihi ^__^

    *naseb bek Times Square dekat dgn rumah :)

    ReplyDelete
  2. try la makan
    mana tau lagi berkesan ker.. mencurah2 BM kuar nanti.. hihi

    ReplyDelete
  3. awat tak kunyah je air kurma&longan tu? mesti best - thin crust!! :)

    ReplyDelete
  4. hehehe,,..ok what? ko bleh makan terus tuh!

    ReplyDelete
  5. i pun penah berkejadian cenggini. hua hua hua.. dah la dlm pot mak bagi masa baru pindah sini. jenuh kikis legam2 semua..

    ReplyDelete

Thanks for reading!
Feel free to leave comments here.

Nuffnang ads

My Heartbeat