Friday, April 22, 2011

Zero-point


Kalo sebut 'zero point'... mesti korang ingat benda yang sama dengan apa yang ada di kepala aku kan? Kan?
Aku rasa orang yang hidup zaman Nabi Khidir je yang tak terbayang tali getah gelung (rubber bands) yang disambung panjang2 macam nie... <--ayat tak nak ngaku dah tua


Hujung tali getah tu akan dipegang oleh dua orang, then team lawan akan lompat melangkaui tali tu.
Bermula dari level tapak kaki, then lutut, pinggang, bahu, telinga & atas kepala.
Bila lompat je, mesti sebut 'zero point'....

Tapi kan... aku dengar dulu bebudak selalu sebut 'zirofoin' (instead of 'ziropoin'). hahaha. Bajet cool la kot guna huruf F tu :P
Atau memang sebab jahil masa kecik-kecik dulu- tak tau apa maksud 'zero' and 'point'. Pathetic wehhh...


Aku?
Hahaha. Ni aku nak bagitau satu rahsia. Aku sorang je kot awek yang tak terer main zero-point ni dari zaman dulu.
Selalu aku lepas sampai lutut je. Naik ke paras pinggang, terus failed :P Hahaha. Harap je tinggi renjong, kaki panjang...


Cuma ada satu kemusykilan aku...

Kenapa nama dia 'zero point'? Kalo dah masuk sampai 3,4 games pun masih sebut zero point? Nape tak jadi one point? 2 points? 3 points and so on...


Ada sesapa leh tolong jawab?

6 comments:

  1. hahaha..saya pon pernah merasa main bende alah nih..takleh blah sampai kepala nak kena lompat gak. kalo yg pegang tali tu lagi tinggi dari saya, hmmm lalu bawah tali je la jawabnye..hehe

    ReplyDelete
  2. i dah tak ingat psl zero point ni. dulu time kecik memang aktif betui main game ni sampai lupa nak makan. now harap maklum le, nak lepas first stage tu pun agaknya struggle (cannot imagine hahaha).

    agaknya dipanggil zero sebab zero mistake ke?meaning selagi tak kena getah tu, so zero mistake? ye ke ?hehe

    ReplyDelete
  3. eh tp kalau i main; bila masuk next round..kitorg akan sbeut 1-poin; 2 point dan sterusnya

    i terer huhh main zerofoin ni; siap eh lomta yang lepas ketiak lagi.lkepas tu untuk yang paras kepala tu guna lompat al2 gymnas;letak tangan ats tanah..lompat kaki melintasi gelung..phewwww


    cuba kalau main sekarang..baru smp paras lutut; dha nak terkentutu kot nak lepas

    ReplyDelete
  4. i main dulu pun mcm yati. ikut round zero-poin, 1-poin, 2-poin. kalau dah start main mesti ingat balik rumah. siap kena sorok la getak tu sbb mak x bagi p main. hahhaha..
    dulu paling anti kalau group lawan ada org yg tinggi. hahaa.. sure x lepas level kepala.. :)

    ReplyDelete
  5. tak pernah main benda ni.. amik getah lastik ayam ada la..

    ReplyDelete
  6. uish macam mana dulu i bleh lepas yg paras tinggi2 tuh e? *wondering*

    jom kita start team mak2 lompat 0-point ni?? :)

    ReplyDelete

Thanks for reading!
Feel free to leave comments here.

Nuffnang ads

My Heartbeat