Wednesday, February 13, 2013

Saya pegi sekolah naik trailer. Awak mampu?

Haaa..kalo dolu2 org buat ayat "Saya pergi ke sekolah dengan menunggang basikal.."kira rawk abis la tu. Tapi kini segalanya telah berubah. Arus kemodenan telah membuatkan basikal tidak lagi cool untuk ditunggang untuk ke sekolah. 

Ye la kan. Tipikal.
Apa barang naik beskal. Kalau out of 300 students, ada 200 orang naik beskal... sesungguhnya itu tidak bermakna apa-apa lagi.

So, gone were the days for "Saya pergi ke sekolah dengan menunggang basikal."

Why?
Lil Adam pegi sekolah naik trailer tuuuu.

You don't play-play ahhhh.

Sejak-sejak ada bike trailer ni, dia dah tak heran nak gi sekolah dengan kereta.

So, mula-mula.. pakai 'helmetun' dulu. Kat sini, bukan macam kat Malaysia... naik moto pun kepala keras, tak pakai helmet. Ni walaupun sebagai pillion rider, tetap kena pakai helmet.
 


Cenggini la rupa bike trailer yang disambung ke beskal tu


 (ni aku cilok gambar orang lain)


Riang gembira bersemangat nak gi sekolah. Kalau aku dulu, dapat naik kereta la rasa best, tapi bagi dia, naik kereta tu dah takde mende.
Cer tengok Lil Adib kat belakang tu, muka tak puas hati.
 
 

So, arini kebetulan mood dia baik, dapat la dia ikut.
Cer tengok... muka puas hati Lil Adib Tomeyto dapat ikut Abam Adam naik trailer. Hehehe.




Agak-agak kalo sehari cycling 800m X 2 boleh kurus tak laki aku? Hehehe.
Kalau tak kurus, aku nak suruh dia fetch Lil Adam masa tengahari dengan bike trailer ni jugak. 
 

Babai Adam... Babai Adib...
 

By the way, since semalam Lil Adam tak gi sekolah.. aku rasa hari ni dia akan kena buat 'sharing session'- in which dia kena cakap depan classmates dia tentang satu topic. Aku suka betul syllabus macam ni, sebab boleh asah communication skills dan boost the confidence.  Baru la tak tersiput-siput tergoyang-goyang kat depan crowd macam budak university buat presentation.

 
Every week, the kids are given a topic to talk about. This week, it's gonna be about 'Something from your kitchen'.
Aku tanya Lil Adam.. dia macam excited nak cerita tentang toaster (sebab roti tu melompat) dan cereal dispenser kitorang yang AUD4 tu.


 

Yang ni pulak, senarai topics untuk last term.



Eh okaylah. I gotta go. Lagi sejam ada meeting dengan supervisor, so baru terhegeh-hegeh nak print bahan nak bawak ke meeting. :P

5 comments:

  1. Wow!!! Impress I you. Beli baru ya? Dulu pernah jugaklah terpikir nk beli tp disebabkn anak-anak yg makin membesar so hasrat itu dilupakan. Or maybe tunggu keluar yg mcm beca, hah tu baru okay dgn saiz anakku

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha. gina oii... takkan nak tukar lagu Abang Beca jadi kaka beca pulak oiii? hahaha

      Delete
  2. Waaa chaiyok2!! sangat jeles.. aku ingatkan mula2 cam trailer bajak sawah tue. tp mantop la.. comel.
    Adam, adib... uncle x mampuuu!! huhuuh...

    ReplyDelete
  3. Hahaha. Tau2 ja smpi sekolah baru perasan farah xdak dlm trailer.
    Aku xkesah laki aku kuruih..psl aku xkuat jeles.kuikuikui

    ReplyDelete

Thanks for reading!
Feel free to leave comments here.

Nuffnang ads

My Heartbeat