Friday, February 1, 2013

Demo reflection depan mata

Aku ada pe'el suka explain dengan luas (panjang X lebar = luas la kan? kan?)...especially bila Lil Adam bertanya apa-apa. Si Tomeyto (Lil Adib) tu lain cerita lah...sebab dia tak pandai bertanya lagi. 

Contohnya bila ajar Lil Adam menulis, sambil pot-pet-pot-pet, aku akan explain "Macam ni la, bukan macam tu..."
Kalau boleh nak perfect terus with the first try.
Paling tak pun, masuk kali kedua, ketiga pun dok silap lagi...mula la aku nak hangin. Apa-ke-sengal la kekdah aku ni?

Well, then  aku jumpa kekdah yang yang Rasulullah SAW guna, which is lebih kepada demo. Bukan demonstrasi yang orang berarak dengan sepanduk tu. Ni demo yang tunjuk cara secara fizikal la, supaya lebih difahami.


Hmmm...
Patutlah kadang-kadang tengok anak-anak notty dan cranky tu... errr...errr...




Reflection ada di depan mata ropanya...




Nasib baik la ada jugak MrHubby's positive traits yang diorang ikut. Phew!

5 comments:

  1. Eh!! Aku pasan dgn Wafiy aku slalu buat yg teknik salah tu..hehe...dan wafiy macam lebih paham mcm tu...aku ni imaginasi lebih skek..so mmg aku akn ckp lukis ekor dulu, pastu buat kepala...wafiy seems ok dgn cara tu..hehe

    ReplyDelete
  2. betul tu. Selalu kita ni yg naik hantu marahkan anak2, lg diaorg buat tak tahu. Tp kalau pergi depan diaorg dan cakap sekali je dan tunjuk apa yg kita nak diaorg buat, cepat sikit diaorg ikut.

    ReplyDelete
  3. aku xleh tulis...so maybe kena lukis la kot supaya senang adam tgk gmbr

    ReplyDelete
  4. Salah teknik rupanya selama nih...haishhhhh...

    ReplyDelete

Thanks for reading!
Feel free to leave comments here.

Nuffnang ads

My Heartbeat