Thursday, April 29, 2010

Pot Pot Pot!



Since Lil Adam was small, Adri has tried to teach him to rub his tummy to say "I'm hungry."
Adri is seorang lelaki metro yang sayang giler kat Lil Adam.

p/s: Wawaaakkk!!! Tengok ni, saya puji awak kat blog saya. Nanti musti ramai awek klik kat link awak sebab awak ni fatherly (eheks!)

Only recently that I realized that Lil Adam showed it.
He rubbed his tummy and patted it, saying "Adam is hungry!" (My! I was glad!)

(actually I taught him to rub for "I'm hungry" and to pat for "I'm full.") Whatever!


Since the past 2 weeks has seen him cranky/meghap more than ever, that morning as we reached the sitter's place, he made that boring look again.

So, I offered him some Honey Stars and at that time I said "Mama is hungry.." *rubbing and patting my tummy* and I said "Pot!Pot!Pot!"

He smiled.

Apparently, sometimes, silly antics do work, ay?

What about u? Care to share ur silly antics with me?



7 comments:

  1. hahhaa...ntah,x ingat.

    cuma i ingat sgt bila suh aliah baca doa makan...mula je mcm betul, pastu mcm bhs Melayu. bunyi dia ala2 camni,

    "Bismillah....Allah..kasik kanan..."

    Hahah! I guess atok dia ajar gini kot.."Allah, terima kasih kasik makanan!".

    I ajar balik yg betul pun,lmbt benor dia nak revise balik..hahha.

    ReplyDelete
  2. salzahari,
    hehehe. budak2 mmg percaya ckp cikgu drp ckp kita. tunggu la bila dah start skolah nanti, lagi mcm2 perangai dia.

    ReplyDelete
  3. hahaha bagusss adam. pandai gitau hungry. irfan pernah jugak sekali tu dok nangis tengah malam mintak susu, i taknak bangun. punya la lama dia merengek,last2 dia nangis dengan penuh syahdu sambil cakap "irfan hungryyyy!".. serious terus i bangun lepas tu!hahahahha!

    ReplyDelete
  4. drama mama,
    bila diorg dah reti bcakap ni, senang skit. x la kita asyik kena wonder jer...
    tapi kdg2 bila adam dok buat hok-hek-hok-hek tu, bengang gak i.

    ReplyDelete
  5. senang kan kalau pandai bercakap, anak2 i meow jer, jenuh gak la i nak fahamkan apa yang dia meowkan... kadang tu dia meow bagai nak rak, bila i bangun dia macam ajak i ke satu tempat, memula tak faham, bila i ikut dia, dia bawak i pu tempat dia termuntah hehehe...
    nak kasi tau yang dia termuntah so i leh bersihkan...
    :D hehe...

    ReplyDelete
  6. aisyah kalo lapar terus ckp, 'laparrr...'.

    kalo silly antics tu, bila tekan perut dia terus ckp pret pet pet (konon keluar angin). mesti dia sengih2. works every time heheyis08

    ReplyDelete
  7. lady of leisure,
    apa pun nak bgtau, meow je ekkk? jenuh nak kena faham tu.

    oyis,
    hahaha. they know it's a shame to de-gas ekkk?

    ReplyDelete

Thanks for reading!
Feel free to leave comments here.

Nuffnang ads

My Heartbeat