Monday, May 6, 2013

PRU13/GE13- ada orang sentap?!

Pagi-pagi lagi, SV aku masuk, terus dia tanya aku pasal PRU13 sambil chuckles. Harus la dia tau jugak, sebab aritu dia pegi Malaysia masa anak dia kawen dengan orang negara kita. 
Hebat betul bila orang luar tau pasal maruah negara aku di hujung jari macha-macha Bangla. Bukan senang wei, international gittew!

Hmm... Tak sia-sia jugak la aku berjegil semalam sampai pukul berapa ntah membaca segala updates sini-sana. Kalau nak dikhatam sepanjang sejam perjalanan dari rumah ke ofis tadi pun memang tak sempat.

So, tahniah la kepada BN. Selamat menegakkan Islam dengan penuh dedikasi.
Aku tak sabar nak tunggu beli kereta hebat dengan harga murah. Maklum la, aku ni tak tebal muka untuk dapat bantuan kewangan daripada mak bapak, semua duit sendiri. So, lepas ni mampu la nak pakai kereta selesa sikit. Takde la kena pakai tayar kat badan untuk jadi airbag, sebab tak mapu beli kereta ada airbags.





Bab PTPTpu tu, aku setuju sangat lah kena bayar balik. Biar budak-budak ni belajar rajin sikit dan struggle dapatkan first class honours. Ni asyik spoonfed je. Mintak powerpoint slides lecturer, dan tak baca sumber bacaan lain.
Lagipun, loan PTPTPu aku (masa diploma) dah abis bayar, so tak aci la kan kalau diorang tak kena bayar. Hahaha. Masa buat degree pulak, takut-takut aku nak apply loan lagi, takut tak terbayar. Tapi Alhamdulillah dapat exemption, so tak payah la aku bayar. Kalau aku pun corot je masa tu, maybe aku sokong la nak mansuh PTPTpu tu.

Dan lagi satu... Walaupun tak dapat 20 liter air free, tapi kira bolehlah sebab dapat 20 cubic meter. Takde la susah-susah aku nak kena tayammum kalau tak nak exceed the allocated free volume. 
Aku kedekut? Oi.. Aku kan pakai duit sendiri tanpa elaun daripada mak bapak, mesti la aku berkira duit aku nak bayar bil. Kang terlebih mandi wajib ke, mampuih nak bayar.


Buat PR pulak, aku bagi ayat 54 surah Ali Imran ni je la. 



Habis je masa membuang undi semalam, aku dah tekan butang re-set aku. Dalam pada  aku dok share posts kat FB tentang accountability ink tu, tentang phantom voters, etc... mungkin ada yang terasa walaupun hakikatnya niat aku hanya nak jadi bahan gelak dan bahan untuk difikirkan, sebab aku  bukan terer bab-bab politik ni.


This was the most epic pic untuk PRU13, bagi aku la.


Ada je ahli keluarga dan kengkawan aku yang berlainan bulu tak sebulu dengan aku, tapi boleh lagi terima benda tu sebagai lawak with an open mind. 
Tapi tu pun ada gak yang macam sentap dengan aku. Tu kira pihak yang dia suka dah menang tu. Kalau kalah, entah apa la jadi gamaknye. Relax le. Politic ni is just a part of things that revolves around us. There's a lot more we need to chart for the future. So, jangan la ditekankan pasal perbezaan tu. 
Macam tak baligh lagi pulak aku rasa nak tarik muka pasal benda ni. Kang aku pun buat style tak baligh kang, aku report kat cikgu kelas "Cikguuu...dia takmau kawan dengan saya!" Haaa... tau pulak nak kata aku macam budak-budak.


To sum up.. we don't need luck when we have magic! Hahaha.
 
Jangan nak tambah sentap pulak lepas tengok video ni.



1 comment:

  1. PRU13 dah habis, tapi perang PRU13 tak habis lagi...haishhhh...naik bosan plak membacanya. Sudah2 lah tu.

    Memang lawak ah gambar tu.

    ReplyDelete

Thanks for reading!
Feel free to leave comments here.

Nuffnang ads

My Heartbeat