Thursday, November 1, 2012

Thunder...thunder...thundercats. Ho!!!

Confirm.
Confirm lepas ni aku bangun tido awal.
Tau nape?

Pagi tadi, lepas Lil Adam siap breakfast, aku pun switch on the TV untuk bagi dia tengok cartoon sementara tunggu van sekolah datang. (dia memang tak boleh makan sambil tengok tv, kang kembang segala cereal dalam bowl tu sebab dok ralit pandang tv, tangan pun berhenti suap).
Tiba-tiba aku tengok kat Channel 99 ada sesuatu yang familiar.




THUNDERCATS!!!
Gagagaga.

Excitednya aku time tu. Terus tergedik-gedik capai tab untuk snap gambar.
Maunye tidak, kira Thundercats ni dulu childhood crush versi superhero la. Hahaha. (gelakkan la aku sebab aku ada crush dengan cartoon)

Cuma aku perasan, ada kelainan sikit. Bukan sikit... banyak.

Lion-O berambut pendek sikit, ala k-pop.



Cheetara punye boobies pun besar semacam je. Silicon kot. ekekeke.

Mumm-ra pun tetiba dah ada sayap ala kelawar. Apa kes? Peminat kaftan baju kelawar ke?











Panthro dengan Tygra pun dah tak berapa hemsem. Badan dah macam kekurangan metabolism, out of shape. Eh lupa pulak round is a shape. Hehe.



 Willykat dan Willykit pun dah tak gaya muka tangkas macam dulu (mengikut firasat aku la)



MrHubby cakap, diorang buat baru la tu, versi Manga (kartun animasi Jepun tu) -_-
Memang ada reboot version 2011 punya.


Ye la kan. Bila aku gugel balik, Thundercats yang asal tu started in 1985 (I was 5 then). So kalau by that time the Thundercats are in their 20's, Maksudnya sekarang diorang dah 40-50. Wahahaha. Banyak la kau, boleh badan kental cenggitu.

Takpe..takpe. Challenge accepted. Aku nak try tengok nanti cecah umur 40-50 tu, badan aku boleh jadi macam Cheetara lagi tak (minus that boobies la, yang tu memang kalah awal-awal lagi).
Tak jadi Cheetara, jadi ala Jane Fonda pun cukup la, boleh pakai macam sexy-sexy kat rumah. (Dream on, Isabelle. Exercise pun liat)
Jangan nanti aku jadi size Panthro, sudehhhh.



Aku dengan Acik dulu memang minat giler ahhh dengan Thundercats ni. Siap buku sticker nan satu tu kitorang jaga elok-elok.
Lil Adam? Entah dah berapa puluh sticker book dia koyak rabak. Haihhh la anak-anak jaman sekarang.


Anyway, tadi sambil tengok tu, aku coba merachun Lil Adam supaya dia pun minat jugak. Muehehe.


Biar dia tau betapa cool nya superhero pojaan Mama dan PakNgah dia.




So, korang...
Ingat lagi tak citer ni?













5 comments:

  1. ingat jugak....Thunder..Thunder...
    Thundercat!!!

    Tapi ingat lagi pd Jem....

    ReplyDelete
  2. ni thundercat baru kan..ada jugak tayang kat tv sini.. thundercat zaman kita kecik tak cantik camni kan..haha..

    ReplyDelete
  3. saya x suke sgt thundercats baru sbb x authentic mcm dulu punye..ecewah! hihi..tapi kartun2 mcm ni (Jam, Transformers, My Little Pony, blablabla) yg byk mengajar saya belajar English mungkin sbb sebutan dia sebutir2 kot sng tangkap..dan saya ade pedang thundercats! Hooooooo..

    ReplyDelete
  4. hahahaha.cool kan?

    i prefer the old Thundercats. lebih cantik sketch dia. dan takde la oversized sangat makhluknye tu

    ReplyDelete
  5. .:: Yaaa... Saya & Hubby pon tgk gak Thundecats... Yang nak tergelaknya, Hubby cerita, masa dia kecik dulu, parents dia siap belikan pedang Thundercats tu... Thundercats!!! hhhoooooo!!! Ekekeke!!!

    Tapi, bila tengok balik version yang baru ni, kalau tak silap, tu semua anak-anak dari geng Thundercats yg lama... Kira mewarisi mak pak diorang la... Tapi tak tau la betul ke tak... Kena tengok balik... Huhuhu!!! ::.

    ReplyDelete

Thanks for reading!
Feel free to leave comments here.

Nuffnang ads

My Heartbeat