Wednesday, October 31, 2012

Aku suka Whiskey :P

Tadi aku ternampak update pasal beberapa kawan aku yang like page Heineken.


Terus teringat lawak dalam tazkirah pasal "Yas-alunaka 'anil alal Heineken" dulu.
Eh, sori... sori kalau ada yang tak faham :P


Lepas tu bila mata aku berat je, aku ingat...hmmm baik aku buat entry kejap.

Woot. Woot. I like whiskey.
Bukan... bukan! Bukan Whiskas. Yang tu makanan kucing. Takkan la tak reti beza kot.
Ni yang aku maksudkan adalah whiskey, yang minuman keras tu. Apa-ke-nama-ntah whiskey tu. Sat aku search. Haaa... Jameson Irish Whiskey.

Baru-baru ni ada orang bagitau aku, kat Facebook newsfeed, dok keluar update
 Isabelle Is likes Jameson Irish Whiskey.

Mana le aku tau, nak kantoi macam tu sekali kan? Wahahaha.

Tapi nasib baik ada orang bagitau. Kalau tidak, mana la aku nak tau.
Se-narsis narsis aku, takde la aku selalu check profile sendiri. Se-vain vain aku ni, jarang sangat aku klik tengok activity log aku sendiri.  Kejadah apa nak check apa yang kita dah comment/like/update? Amnesia? Ke sebab masa comment/like/update tu, tak fikir dulu?

Yang aku perasan, ada sekali tu aku ternampak
You like ebay.com.au

Masa bila aku klik like, aku pun tak sedar. Maybe aku sleepwalk, dan mamai-mamai tekan like kot. Tapi aku buat derk je la. Sebab bagi aku "Elehhh..ebay je pun. Paling-paling dia update pasal benda-benda tengah sale. Bagus jugak."

And at the same time, ada jugak aku nampak suggestions untuk like pages yang kawan-kawan aku dalam FB dah liked. Ada page yang aku rasa macam "Eh, biar betul. Aku tengok si-polan ni orangnya jenis macam ni, takkan dia like page ni kot? Ahhh tak kisah la."
Takde kuasa pulak aku nak check dalam kain diorang, betul ke diorang sendiri yang tekan like, atau ada orang curi identity aku ke hapa ke (ko bajet ko retis?).

So, nak dijadikan cerita..
Aku tak tau la pulak kalau ada orang perasan-alim-lagi-zuhud yang mengata aku ni buta perut perut memang la takde mata, sampai terang-terangan pegi like page tu. Tu pun satu punya sengal. Kalau ya pun aku buta perut, takkan la aku bangang sangat macam dia kan?

Sebuta IT aku ni, aku pernah la jugak tau ... ada sesetengah groups yang boleh add kita masuk ke dalam group tu tanpa consent kita pun.
Macam yang pernah jadi kat TonyEusoff dulu- tetiba masuk dalam Christian group apa ntah. Walaupun dia memang non-Muslim, kecoh jugak la orang kata dia tak sensitif sebab ramai peminat dia Melayu/Islam.

Dan so far pun, dah ada je groups yang tetiba entah dari langit-Ayah-Pin-mana je tau-tau add aku tanpa kerelaan. Hahaha. Kalau malas, aku tak leave the group pun. Sebab bila aku bosan on the way ke uni (sejam tu) tiap hari, aku layan je la baca segala cerita dalam groups tu.

Aku tak pasti la yang kes Jameson Whiskey ni akaun aku kena hack ke apa ke.
Tapi kadang-kadang bila tengok kengkawan update status dengan benda-benda blue, atau skim-cepat-kaya yang merapu, aku percaya bukan diorang sendiri yang buat benda tu. We should KNOW OUR FRIENDS kan? Kalau orangnya jenis dahi bertanda dengan kesan sujud dan rajin solat, takkan la tetiba dia nak post link pasal tengok video lucah pulak kan?

Again. Know our FRIENDS, okay?
So, if you are not even in my friend list... I assume you dont know me.
Even if you are, you might not know me very well.


Yang aku peliknya, MrHubby tak pernah pulak perasan pasal Newsfeed ni. Kalau tidak, mesti la dia dah tanya kat aku sendiri.
Aku pun tak kuasa nak godek-godek profile sendiri, untuk check betul ke tak yang Jameson Irish Whiskey tu dah masuk dalam senarai kegemaran aku.



Apa pun, aku sangat suka dengan approach sorang adik ni. Dua tiga hari lepas tu, 'adik ni' message dan tegur aku supaya aku un-like (or is it dis-like?) page tu.
Katanya sebab  "kerap sgt keluar kt newsfeed , nmpk x appropriate pulak for a good practising muslim mcm kak is ni utk like page yg jelas promote whiskey ni.. just nasihat sbg rakan seagama..."

Siap c.c message tu kat MrHubby you :)


Lepas tu, aku pun jenuh la jadi narsis. Klik sana-sini, go through activity log dan profile sendiri, cari pulak page Whiskey kejadah tu untuk dislike.


Cenggini lah.
Aku tak perlu ahli syurga atau pak kiyai. Aku tak tunggu lebai atau wali siji-loro-telu-papat-sampai-songo untuk tegur aku. If you think you are right, and I agree with you... aku akan terima nasihat yang baik.
Afterall, bukannya aku bangang sangat sampai tak tau hukum-hakam nak minum whiskey ke beer ke vodka ke, kennn?


To that 'adik' /you-know-who-you are,
Thanks so much. I am forever indebted to you :)

4 comments:

  1. ala..kat mane nk like post nih? hihi

    ReplyDelete
  2. suka to nenek diaorang je nak suh kita like menda2 cenggitu kan... huuhuhuhu...

    ReplyDelete
  3. sah2 la kena hack atau ntah virus apa la jd mcm tu. mcm kwn i yg bertudung labuh dan berjubah ni, rata riti kat FB dia duk share kan video lucah, promote suh org tgk. lps satu, satu naik link. kesian plak kalo ada org yg pandang serong. dah la kawan i tu mmg jenis x log on slalu, mmg x tau pon dia dah byk hntr post spam gitu. yg kelakar nya, kena dkt org yg plg unlikely nak sebar benda2 mcm tu. adoyai..

    ReplyDelete

Thanks for reading!
Feel free to leave comments here.

Nuffnang ads

My Heartbeat