Monday, October 8, 2012

Muslim Princess Candle Light Dinner 2012


Those in my Facebook circle, may have known what happened. Tapi as usual la, I prefer to have to blogged, than updated in FB. Boleh merapu banyak sikit (dah banyak, sikit pulak. haihhh).

Well, last Saturday ISMA organized the a candle light (without candles.hehe) dinner with the theme Muslim Princess. Maksudnya cuma untuk princesses la (or mak princess macam aku), so, memang king or prince semua kena tinggal kat rumah istana le.

It was hard to find mak-mak yang aku dah sedia kenal untuk ajak pegi sama. But well, as usual... aku kan suka make new friends, so aku pegi jugak la. Lagipun my AS229 students memang tau sangat komitmen aku kalo bab suka-suka macam ni. Ooops! Kang marah pulak ISMA, ingat aku kata aktiviti lagho pulak. Bukan camtu ye.

A day or two beforehand, aku menerai-nerai (memandai je bubuh imbuhan kat English word) buat cake deco untuk contest. Sebenarnya, takut tak jadi...so memang last minute baru aku confirmkan nak masuk contest. Hehehe

Dah temanya Muslim Princess, so ini la yang aku buat...



Hasil 'buah cempedak di luar pagar' aku yang amateur ni... ni je la deco simple yang mampu aku buat.



Sebenarnya ada banyak idea, cuma aku je tak cukup rajin dan malas amik risiko.
Walaupun aku dah biasa sculpting sebab suka main play dough (plastocein) masa kecik dulu, tapi main fondant ni agak leceh jugak la. Nak nak bila aku malas nak mengeraskannya sebab aku join pun suka-suka je.

Anyway, malam tu, aku bawak Ika sebagai 'anak aku'. Aku kan ada princes dua orang, so nak bawak ke sini, pinjam la anak Kak Surah.

Dan mesti la aku dress-up kan anak angkat aku sebagai princess dengan gaun kembang aku (eh??). Takkan nak bagi dia pakai dress hijau yang labuh menyapu lantai tu pulak.


Kalau ada Tihani (anak Sof) pun maybe aku bawak juga, sebab aku suka sangat diorang berdua. Tapi sayangnya family Sof terpaksa rush balik earlier than planned sebab ayah Sof sakit.



Actually ramai yang datang tu adalah undergrads. Well, macam yang aku dah citer banyak kali we postgrads rarely mingle with them (too bad), so it was a good time to get to know each other la.



 Yang ni kategori mak-mak. Ehh.. I mean, kategori Queen. hehe


These are the cakes yang bertanding malam tu.


And ta-daaa... mesti la kena ada satu gambar yours truly dengan cake kan?



The little princesses after the Fashion Show.




Gambar-gambar yang aku tempek kat sini adalah limited atas sebab-sebab tertentu. So, seadanya je la ye.





The little princess of the night-sungguh comellll.


Dan princess besar pulak...eh, bukan aku. Bukan!!! Twas Eisya. Congrats! Sayangnya gambar dia pun takleh display jugak atas sebab-sebab tertentu. *sigh*

I guess lepas ni kena avoid la rukshoh 'boleh ehem ehem' tu supaya lebih seronok nak share gambar, dan supaya tak mislead the little ones (just my two cents, no offense ye).



So, aku letak gambar sendiri je la ye, sebab biasanya masa attend dinner aku lupa amik gambar sorang-sorang. Kali ni je baru teringat. Tu pun minta Ika tolong snap.


And ohhh, I got a 6-pc baking set sempena menang cake deco contest tu.:)

4 comments:

Thanks for reading!
Feel free to leave comments here.

Nuffnang ads

My Heartbeat