Thursday, October 25, 2012

Ponteng dan ronggeng

While most status updates revolve around balik kampung for Eidul Adha, aku pulak datang ke lab. Bajet rajin lettew!

Bukan...bukan... tapi sebab aku rasa banyak keje nak buat, sebab dah dua hari memonteng. Konon sebab PMS. Heh.
Ye la weiii, dah dekat dua tahun tu...mesti la 'heavy flow' kan? Tu pun kira nasib baik la aku tak lupa bahagian sticker tu nak tampal belah atas ke bawah. Hahahaha

In fact, esok hari raya pun kitorang plan nak biar Lil Adam gi sekolah as usual, sebab this week and next week, ada swimming lessons. So, aku pun ingat nak jadi rajin datang lab esok. Proposal untuk Core Component pun tak siap lagi, bahan nak present lagi dua minggu pun tak susun elok-elok lagi. Asyik dok hadap HPLC je.

Semalam, kononnya aku dah bersiap nak gi uni... tapi dihasut oleh MrHubby untuk berehat (konon!). So, kitorang pegi kejap ke sekolah Lil Adam untuk 'Morning Tea Meet and Chat'. Bukan la jumpa cikgu dia pun, jumpa a few staff and parents je.

 

Confuse jugak aku mula-mula. Sebab dalam newsletter tulis 23 Oct, tapi Tracy cakap 24 Oct.  Nasib baik aku check dengan Ummi. Kalau tidak, harus la besar kemaluan aku pegi situ the day before, tengok-tengok takde orang. Hahaha.


Well, nothing formal la. Saja sembang-sembang je, pasal life, weather, parenting, etc.

Nathan bersembang apantah dengan MrHubby. Dia sorang je bapak dalam group tu, kalo MrHubby takde.


Lil Adib Tomeyto pulak bila jadi the centre of attraction, mula la tunjuk gelagat dia. Letak mangkuk atas kepala la. Haihhh.... perangai sapa la ni?



 Kim, Tracy (the coordinator) and Jane.


Borak-borak... nasib baik la bila aku buat lawak, they 'got' the joke. Kalau diorang buat muka blur, satu hal pulak aku nak explain. Hahaha


Kim pulak sungguh overwhelmed bila Lil Adib cium tangan dia masa salam. Hahaha. Gentleman la sangat Tomeyto ku ittew.
Dia tak tau memang budaya kita, anak-anak cium tangan sebab tanda respect.



 Helen, Dalal and Maria.


Lepas tu, kitorang meronggeng ke Tea Tree Plaza. Selalu handle dua anak, rasa macam nak terbalik dunia. So, semalam bawa Lil Adib je, dapat le kitorang mengopi kejap.

 

Tu pun setelah jenuh aku pujuk Lil Adib yang dok asyik panjat kereta The Wiggles yang-berpusing-bila-bubuh-coin-tu one after another.






Okaylah, I need to get back on track.
Satgi kalo sempat aku post lagi satu entry. Bye for now.


No comments:

Post a Comment

Thanks for reading!
Feel free to leave comments here.

Nuffnang ads

My Heartbeat