Monday, November 26, 2012

Cruising down the aisle


Alhamdulillah.
Arini genap la 6 tahun aku memegang title Puan. Ingat lagi awal-awal dulu bertukar title, sampai ada students yang kekok, masih terbiasa panggil aku "Cik." Sampai aku terboyot-boyot pun, masih "Cik" jugak. Hehehe.

So, semalam... as planned, we went cruising down the Port River. 


Kira jadik lah kan... sebab kalau kat Malaysia, anniversary kitorang asyik kena masa cuti sekolah... so semua tempat fully booked. Kalau tak full pun, kitorang memang jenis malas pegi tempat yang kena bersesak dengan ramai umat.


The two-hour cruise tak mahal pun. Setakat $8 for adult dan $6 for kids. Nak lagi best, aku guna voucher 'buy one free one' yang Ganyk bagi. 

Ada dua cruise- Dolphin Explorer dan Port Princess Dolphin Cruise. Sama je dua-dua. 
Tapi yang bagusnya kebetulan yang kitorang naik tu tak ramai orang. So, memang "Cruise ini bapak ana yang punya. Hahahaha"   #gelakmacamjinAhmadAlbab




Gambar gedix dengan Captain adalah harus.

Yang lain, camwhore la.





Nak rowing/kayaking pun boleh...
Naik yacht pun boleh...

Tapi pelik pulak aku... namanya Port River. River = Sungai.
Tapi siap segala kapal kontena dari Panama, Korea, Singapore semua anchor kat situ. Macam tepi laut pulak.





Oh ye...  Dalam cruise tu ada jual makanan.
Masa beli tiket, kalo nak inclusive meals, tambah $10 jer per pax. Tapi, setakat dua jam tu...kitorang bawak muffins dan pisang jer.





MrHubby sibuk snap gambar itu ini (bajet National Geographic punya photographer la tu..Heh)... so aku pulak sempat lagi update FB.


*pix snapped by Lil Adam*



Sambil berehat-rehat, bersembang pasal the daisy path for the last 6 years... citer pasal anak-anak.... hmmm... rasa la relax sikit, walaupun sambil tu mulut tak berhenti bebelkan anak-anak yang dah naik syeikh

 

Haaaa..kan aku dah kata tadi... memang Cruise ni bapak ana yang punya... Lil Adam dan Lil Adib berlarian dan bergolekan  sesuka kati jer.


Sayangnya,  tak nampak pulak doplhins melompat-lompat keluar. Biasanya ada. Haihhh...
Alasan untuk cruising sekali lagi la nampaknya. Hehehe.


To sum up, kira not bad la cruise tu. Boleh la setakat nakkan kelainan.
Tapi bila tunggu punya tunggu, dolphins tak keluar... kitorang tunjuk gambar dolphins yang kat pamphlet je la kat Lil Adam. Haha

Turun dari cruise, plannya nak try makan kat Afghan Chargrill, tapi tutup la pulekkk. Pegi Afghan Lebanese pun tutup, Sofra pun tutup. Grrr...



Last-last nasib baik Hisham suggest Grilled Chillies kat Modbury. Walaupun kena merentas West ke East, tapi lapar punya pasal... kira on la.

*view of blooming jacaranda along the way*

Lepas tu, apa lagi? Makan la... nyum nyummmmm







Hari ni...
Bila MrHubby dah post kat FB...



barang-barang kat lab pun semua kuar cinta-cinta...
mata aku pun kuar love-love.

aku pun laju je balik dari uni... walaupun experiments tak abis lagi. heh


Dear Cinta,
Happy anniversary...



Ya Allah
Kukira suamiku ini adalah pilihan Mu di Arsy
Berilah aku kekuatan dan keyakinan untuk terus bersamanya
 

Kukira suamiku ini adalah suami yg akan membimbing tanganku dititianMu
Kurniakanlah aku sifat kasih dan redha atas segala perbuatannya
 

Kukira suami ku ini adalah bidadara untukku di Jannah Mu
Limpahkanlah aku dengan sifat tunduk dan tawaduk akan segala perintahnya
 

Kukira suami ku ini adalah yang terbaik untukku di DuniaMu
Peliharalah tingkah lakuku serta kata-kataku dari menyakitkan perasaannya
 

Kukira suami ku ini jodoh yang dirahmati olehMu
Berilah aku kesabaran untuk menghadapi segala kerenah dan ragamnya

Ya Allah
Kau yang Maha Megetahui apa yang terbaik untukku
Kau juga yang Maha Mengampuni segala kesilapan dan ketelanjuranku
Andainya aku tersilap berbuat keputusan
Bimbinglah aku ke jalan yang Engkau redhai
Andainya aku lalai dalam tanggungjawabku sebagai isteri
Kau hukumlah aku di dunia tetapi bukan di akhiratMu
Andainya aku ingkar dan derhaka
Berilah aku petunjuk ke arah rahmatMu

Ya Allah sesungguhnya
Aku lemah tanpa petunjukMu
Aku buta tanpa bimbinganMu
Aku cacat tanpa hidayahMu
Aku hina tanpa RahmatMu

Ya Allah
Jadikanlah aku isteri yang disenangi suami
Bukakanlah hatiku untuk menghayati agamaMu
Bimbinglah aku menjadi isteri Soleha
Hanya padaMu Ya Allah ku pohon segala harapan
Kerana aku pasrah dengan dugaanMu
Kerana aku sedar hinanya aku
Kerana aku insn lemah yg kerap keliru
Kerana aku leka dengan keindahan duniamu
Kerana kurang kesabaranku menghadapi cabaranMu
Kerana pendek akalku mengharungi ujianMu

Ya Allah Tuhanku…
Aku hanya ingin menjadi isteri yang dirahmati
Isteri yang dikasihi
Isteri yang solehah
Isteri yang sentiasa dihati
Amin Ya Rabbi Allamin..

7 comments:

  1. aminnn... smg bertambah berkat keluarga korg...

    ps: cute je sempat BFing lil adib lg tu atas cruise. biasa la, tinggal tanda kt landmark2 menarik kan hehehe (i have a msian friend di UK dulu yg mmg suka BFing di tmpt2 menarik dia pegi - eiffel tower, london bridge, semua lah pendek kata ada gmbr BFing. rugi x sempat nak buat sbb masa tu aisyah dah weaned :P)

    ReplyDelete
  2. AMIN...happy 6th anniversary to both of you. Hari ni pon anniversary i..yg ke 7 tahun ☺☺

    ReplyDelete
  3. Happy Anniversary Belle! Semoga sampai ke Jannah, insya Allah amin!

    ReplyDelete
  4. seronoknya naik cruise. lenkali boleh la pegi lagi tengok dolphin, dia suh datang naik lagi tu :)

    ReplyDelete
  5. thanks korang.
    aminnn,...

    oyis,
    hahaha. dia mmg isi tangki je kejenye. kalo nak bg dok diam, mcm tu la.


    fiza,
    happy anniversary to u too.

    ummi,
    thanks. aminnnn.
    aku nak jiran yg baik la...yg tlg masak utk aku. boleh?

    bibier karim,
    wahh.smpi jannah gitu (tangan nasyid)

    eliss,
    alasan aku xleh blah kan. nak gi cruising lagi.

    ReplyDelete
  6. Hoping that the love you shared years ago
    Is still as strong today as it was
    Then Bringing you much joy , love
    And happiness To celebrate again.
    Happy Anniversary

    ReplyDelete
  7. happy anniversary utk korang berdua!

    ReplyDelete

Thanks for reading!
Feel free to leave comments here.

Nuffnang ads

My Heartbeat