Tuesday, November 6, 2012

Men-skodeng anak


Men-skodeng???
Haihhh.. menangis Cikgu Siti Arpah kalo tau aku merosakkan bahasa ibunda. Ngehehe. Tak pe la Cikgu, kan saya dah dapat A1 masa SPM dulu.

Well, hari ni aku ada agenda skodeng.
No, no. Bukan skodeng meneropong kuda yang berlumba sempena Melbourne Cup arini. Hehe.

It's the day for a tuberculosis jab for Lil Adam. So, as a support (just in case takut dia melalak kena injection tu), MrHubby and I decided untuk pergi temankan dia.

Sampai kat East Torrens, while waiting for the nurses, aku minta untuk jenguk dia kat kelas (M9). Sebab seama ni aku selalu wonder how does he behave when we are not around.
Actually, memang nak jumpa pun, sebab Lil Adam was so excited nak bawa 'fridge yang kitorang buat' semalam. Dari nak keluar rumah tadi (masa van datang amik), dia tanya berkali-kali, nape dia takleh bawak fridge tu. Bukan apa, kang penyet nanti, dia jugak yang upset.

So, naik je tingkat atas, I spotted his sling bag kat shelf luar kelas. 


Then, aku nampak dia tengah sembang apa ntah dengan classmate dia, Angela.


 Masih tak sedar aku ada kat pintu, dia belek komputer pulak dengan kengkawan.



Lepas tu, aku pun masuk jumpa Ms Olsson (Wendy).
Kemain lagi Ms Olsson pakai Melbourne Cup hat arini. Wahhh..gittew. 
Tetiba teringat, dah lama aku tak menambah koleksi hats aku. Maybe it's about time again?


She explained the methods they use at school. And what should we do to help Lil Adam to improve.
Obviously aku failed bila bab kena bersabar. Hehehe.

Oh ye...kebetulan pulak arini-STAR OF THE DAY is Lil Adam :)
So, sebagai ibu, mesti la aku snap gambar sebagai mewakili kekembangan hidung, kennn?



Then, Ms Olsson took the opportunity to gather the kids for Show and Tell session, untuk Lil Adam explain pasal his 'home-made fridge' tu.


Fridge brand Samsung, you! Lopa aku nak snap gambar fridge tu sebelum bawa ke sekolah.



Lil Adam explaining what did he keep in the fridge. Ada juice, water, fruits, fish, meat, cheese, etc.
Confuse kejap sebab dia nampak ada gambar deodorant spray, sedangkan sebenarnya kat belakang gambar deodorant tu ada gambar ice cream :P

Hmmm... Aku suka sesi ni...bcoz it boosts the confidence.
Tapi Lil Adam malu-malu pegang mic, sedangkan kalo karaoke, mic tu dia je nak pegang. Ekekeke.



Habis Show and Tell session, turun ke bawah for the jab. Ada pulak sorang budak lelaki menjejeh air mata, tapi Lil Adam cakap "I don't cry, I am brave."

Ok. Whatever.
Nasib baik memang dia tak nangis. Just an "ouch" je masa kena cucuk. Boleh pulak lepas tu dia kata kat nurse tu "Hmmm... it doesn't hurt. I like it!"


Tergelak nurse tu dengar.
"What? You want another one?"



And the brave boy got a special sticker.



Sent him back to the classroom, and as we were about to make a move, ternampak pulak gambar ni. Dasar blogger, mesti la snap. Hehehe.


My name is Aanal  @_@



Terus teringat malam ni dalam Undercover Princesses, ada
Princess Nawabzadi Aaliya Sultana Babi, of Balasinor, India


Errkkk.











4 comments:

  1. good boy adam. nmpk nya dah adapt dah dgn sekolah dia tu. btw, adam kena cucuk apa at 5 yrs old eh?

    ReplyDelete
  2. kak,agkt topi lah tgk adam brave mcm tu..pastu pandai ckp omputeh lak tu..hehe.. (tgk mak dia la ckp mcm mana..ye dak)

    ReplyDelete
  3. Oyis,
    tuberculosis.i pun xtau la wajib ke tak.

    Hanna,
    tu la...kita ingat nnt dia melalak taknak jab, haru pulak. rupanya senang jer.hehe

    ReplyDelete
  4. what a brave boy!
    nama budak & princess dr India tu mmg buat kita jd "errk". hehe

    ReplyDelete

Thanks for reading!
Feel free to leave comments here.

Nuffnang ads

My Heartbeat