Friday, August 19, 2011

MrHubby's lousy birthday celebration


Since yesterday was MrHubby's birthday, aku ajak berbuka kat luar. Try Buffet Steamboat & BBQ kat D'Kayangan, Sri Acapella Serviced Apartment. Aku baca review, ada orang kata ok.
Lagipun, nak book yang jauh-jauh kang tak sempat lak nak menempuh jam segala. Dah la penat balik dari keje.

*muka berpura-pura riang*


I booked for four pax. And I mentioned, 2 kids... minta tempat yang sesuai untuk park the stroller. Sekali bila aku datang, dia bagi aku meja kat tepi dinding. dengan 2 kerusi (kau ingat anak aku takde bontot?). Maksudnya ada 3 sisi je, dan salah satu drpnya tersembul sikit tong gas. Dah la jauh dari kipas/aircond.


Sebenarnya aku dah nak jadi Padayappa dah, but bcoz I don't want to ruin MrHubby's birthday, aku sabar je.

Untuk men'divert' kemarahan, apa lagi... angkut la makanan banyak-banyak.


The steamboat. Segala mak nenek aku rendam.
Ketam, udang, lala, lokan, kupang (mati la kena gout!). Cuma bila tengok ayam, aku fikir "Apa kelassss makan ayam. Hahaha" *berlagak


Lil Adam and me fooling around tunggu azan. Lil Adib terlena dalam kepanasan tu. Kesian dia.


Desserts- pusingan pertama. Sebenarnya aku amik 2,3 kali gak... sebab nak compensate ketidakpuasan hati aku makan main course.


Aiskrim pun ada, tapi kena kaut dengan senduk!!! Duh...


Makan tak puas.

Out of 10 (10 ye, bukan 5)...aku rate buffet ni...

Service: 6
Dari time aku booking, kena cakap dengan Bangla yang macam-tak-faham-cakap-aku.
Bila sampai, nak identify pekerja pun susah (tak semua pakai uniform). Tanya meja aku, blur-blur. Sekali dapat meja, dia tulis untuk 2 orang. Grrr...


Ambience/ comfort: 5
Crowded. I hate crowds.
Fine, aku masih boleh terima... tapi kalo dah menggelupur panas tu, takde ampun bagimu derrr.


Food: 7
Variety boleh tahan. Presentation ada yang ok, ada yang tak.
Ada balls yang macam tak fresh dah (rasa masam sikit). Tobat la... aku tak nak kena bowel infection macam masa pi JB aritu.


Facility untuk solat: 3
*MrHubby je pegi, aku sanggup balik solat kat rumah. Katanya 10 jemaah pun tak muat, nak wuduk entah kat mana hala.


Price: 8
RM 28.90 per pax. Mana nak dapat kan?
RM61.30 for two adults (including service charge).

Total: 5

Conclusion:
Not recommended untuk orang yang tengah bercinta (boleh kena reject terus), family with anak kecik (like us), new business clients (confirm tak dapat job).
Tapi sesuai untuk orang yang lapar giler. Hehehe


No fancy celebration this year, atas sebab-sebab tertentu.
No treasure hunt.

Malam balik dah penat, aku tido awal. So, masa sahur baru keluarkan birthday ice cream (asyik birthday cake je)... Muka MrHubby pun ngantuk jer...


Anyway, happy birthday, Cinta. Nanti kita pi makan kat tempat lain pulak la ye. Tapi jangan lupa kita singgah Poh Kong atau Wah Chan ye. Hehehehe.
Mata kuar love-love tak?




7 comments:

  1. Hahaha I masih membayang Bell jadi kecik tapi kepala besar dan merah with steam coming out of ears masa dapat tahu reserved for 2 LOL...

    anime sangat kan? hehehe

    ReplyDelete
  2. alamak...ice cream walls tu aritu i beli pack of 2, strawberry ngan hazelnut ntah ape...tak best la..:(

    hope urs was better....

    ReplyDelete
  3. last2 eskrem gak yang dapat markah 10/10. hehehe.. hepy burpday abg sham!! :D

    ReplyDelete
  4. kreatif okeh letak lilin atas ice cream tu. dgn muka hubby u pulak terpisat2 hehehe

    ReplyDelete
  5. Hahaha...padayappa tu bab dia libas2 kain dgn ada sound efek tu tak menahan aku tengok...;-)

    ReplyDelete
  6. aku suker yg last tuh, singgah poh kong. maklumlah nak raya nie kan. mesti nak jugak seurat dua... hakhakahka

    ReplyDelete
  7. hoh gmbr censored woh last skali tuh :P

    ReplyDelete

Thanks for reading!
Feel free to leave comments here.

Nuffnang ads

My Heartbeat