Monday, September 24, 2012

Merdeka Raya 2012 @ Annesley College


Just like raya puasa yang disambut sebulan, merdeka pun is another event yang disambut berulang kali tanpa perlu tunggu tahun berikutnya. Heh.


So, besides that event di siang hari, ada lagi satu jugak.
Well, this one took place at the Annesley College. Gillingham Hall, was it?

Tapi standard la Malaysians kan? Suruh datang pukul 6, katanya start pukul 7.
Tapi pukul 8 lebih baru start.


Sampai tmbuh janggut dok menunggu dalam dewan tu.
Haihhh...  dah jauh dari negara sendiri, bawak-bawak le ikut perangai punctual matsaleh sikit.


Sementara tunggu dewan penuh, apa lagi? bergambar le kerjanya...


Abg Fizul gaya macam 'spy' dah. Hahaha.
#ifyougotwhatimean
Tapi actually dia tak bersalah pun.


And when the time comes.... Datuk Rauf Yusoh dan Dr Jumiati naik stage...

All rise!!!


Maka semua pun bangun menyanyi lagu Negaraku.
Dan lagu patriotik Satu Malaysia yang aku tengok ramai orang miming-miming je, sebab maybe baru sekali dua dengar. Aku pun terhafal sebab nyanyi masa kat BTN. Tiap kali start event, kena nyanyi, maunye aku tak hafal.




Dalam pada kata dress code is smart casual, ada juga yang rasa smart dengan selipar. Wahahaha.
alo aku tau, xde la poyo aku berbaju kurung bagai. Dah la baju kurung tak banyak aku bawak.

MrPresident MyPSA dan Treasurernye semangat mengibar bendera.
Orang nyanyi, diorang semgih-sengih kat kamera je.



Well, to summarize, there was just a short talk by the VIP.
Tapi sebab masing-masing dah lapar, maka dah jadi macam masuk telinga kanan, kuar telinga kiri. Hehehe,

 Lil Adib yang tido sepanjang majlis tu pun dah bangun balik bila dengar semua orang nyanyi lagu Tanggal 31.




Oh ye, masa event berlangsung ada Masterchef Malaysia, Dr Ezani datang untuk event Malaysian Carnival.
Well, she was a student here rupanya. No wonder la.
So, bergambar dengan celebrity chef adalah satu kemestian regardless korang pandai masak atau tak. Hahaha

Masa aku sembang dengan Dr J pun bebudak lelaki kat belakang tu dok sibuk bergambar dengan Ezani.




Us- the young mommies. Aqilah/Alya, aku dengan Cikebonbon dan Farah/Ismail.
Lil Adam tak ikut, kitorang tinggakan dia main kat rumah Abang Shibi.


Gambar masa makan jangan harap la korang dapat tengok. Sebab masing-masing dah lapar tahap dewa.
Tapi merasa la aku seorang dato'  tolong sendukkan lauk ke pinggan aku. Berjiwa rakyat gitu. Heh


Cuma dapat amik gambar pasangan pengantin lama makan beradap (ni baru betul-betul berhadap!) sebab diorang start makan bila semua orang dah kenyang.



Lepas abis makan dan tapao, VIP pun masuk bermeeting... kami pun balik.

No comments:

Post a Comment

Thanks for reading!
Feel free to leave comments here.

Nuffnang ads

My Heartbeat