Monday, December 13, 2010

Little Lebai

Recently...

Dia sibuk nak ikut aku ke bilik air.
"Adam nak mudok..." (read: wuduk)

Tapi setakat basuh muka & tangan je la.
Suruh basuh bahagian lain, dia lari terus nak amik sejadah.

Then, bentang sejadah depan Mama.
At this stage, aku sebenarnya dah lama solat duduk jer.
Tapi kerana nak bagi anak ikut solat, aku pun gagahkan berdiri untuk 2 rakaat.


Aku qiam, dia qiam... mata sambil pandang kat TV yang dah mute.
Aku rukuk, dia rukuk (cara dia la).
Lepas iktidal, aku sujud, dia pun turun sujud. Sekejap-sekejap toleh kiri tengok aku dah bangun ke belum.
Macam tu la sampai abis.

Then, angkat tangan nak baca doa... dan salam dengan aku.
Alahai lebai Adam.

Agak-agak boleh jadi calon Imam terlebihMuda tak?


p/s:
Jangan tanya nape aku tak snap gambar masa dia ikut solat tu. Hehehe

15 comments:

  1. hihihiih sib baik dh siap ckp jangan tanye :P

    eh eh muka lebai adam ni sebijik muka u la ;-)

    ReplyDelete
  2. haha..kalau ada gambaq dia dok tgh rukuk ke sujud ke aku pon musykil..hihi..

    ReplyDelete
  3. muka innocent n muka terlebih cheeky ;p

    asrul just plonks on me after I sujud, then I dah stuck biler nk diri again ;p

    ReplyDelete
  4. i dulu bln ke8 mgm solat duduk..so Aliah dah tahu,kdg dia ikut jgk..so i selitkan kata,kalau sakit pun kita kena solat ingat Allah.

    ReplyDelete
  5. eliza,
    adakah statement itu menandakan i pun sama cheeky/notty mcm dia?
    ke mksdnya muka i ada 'nur' gitu? wahaha

    zeta,
    mmg confirm batal!

    reitak,
    kalo ada ayah dia, harus kena marah. tapi kalo xde, jenuh la bertanda dahi sujud lama2 :P

    ReplyDelete
  6. salzahari,
    i hope adam observe la beza solat berdiri dgn solat duduk. tapi sebab xnak dia konfius sgt, tu yg i gagahkan berdiri gak

    ReplyDelete
  7. ala sweetnya..boleh laa geng ngan my nuha tapi yang nak tergelak time sujud siap boleh baring terlangkup tu tak tahan..

    aku mcm nampak ko laa tadi kat kafetaria menara tu. btol ker? pakai baju hitam putih ker dark blue putih gitu..gi tempat jual air dan buah2 tu..

    ReplyDelete
  8. elissmie,
    laa...awat tak tegoq?
    ahaha. malu pulak ada prg dok perati rupanya (buat muka gatal)

    ReplyDelete
  9. comel la lebai muda ni..muka ur boy sebijik mcm u kan belle hehehhe

    ReplyDelete
  10. alolololo...comel la dia..mcm mama dia.. :)

    ReplyDelete
  11. mamazharfan,
    tu tandanya mama dia pun comel la ye? huahuahua

    cik ati,
    dah masuk 2org ni. confirm i comel :P

    ReplyDelete
  12. belle..... sebijik muka belle... ikut acuan mama dia hehehehhh... comey sungguhh...

    ReplyDelete
  13. bole wat bakal menantu hikhik... seswai dah ngan aisyah yg suka 'sir-lat'

    ReplyDelete
  14. uii,..Diha suka 'alat' (sebutan solat dia)..haha..

    ReplyDelete
  15. alahai adam.. kecik2 dah pandai nak solat.. besar2 nanti pun make sure tak tinggal solat ye adam :)

    so cute la his pic with the kopiah!

    ReplyDelete

Thanks for reading!
Feel free to leave comments here.

Nuffnang ads

My Heartbeat