Wednesday, September 2, 2015

Back to the Gold Coast

Entry tertunda.
************

Balik dari Seoul aritu, memang penat... maunye tidak...
Flight Incheon ke KL dah 7 jam, flight KL ke Adelaide dah tambah lagi 7 jam. Sampai pagi tu... rehat kejap, tengahari pegi birthday party Felix pulak. 
Tak boleh la tak pergi, dah kira family friends. Nanti la kalau rajin, aku buat la entry birthday party dia. Kalau rajinnn... (bunyi macam dah tau je tak berapa rajin)
Balik dari birthday party, petang tu terus zuppp ke airport.

Terbang lagi?

Yeszaaa... ke Gold Coast pulak.

Well, actually dah lamaaaa sangat aku nak kembali ke pangkal jalan tempat penuh kenangan ni.  Bertangguh punya tangguh, last-last ingat nak pegi masa spring bulan Oktober ke.. tapi atas sebab-sebab tertentu, terus cepatkan jadi bulan June.

Tengok dalam ramai-ramai ni, muka sapa paling excited? 
Muka aku le kot. 
Anak-anak tak tau lagi apa yang best kat sana.

Lil Adib kata "I'm strong!"... maka bersungguh-sungguh dia heret hand luggage tu.


Kitorang naik Tiger Air sebab malas nak stop kat Melbourne dan menganga buang masa. So, since Tiger tak fly ke Gold Coast, ke Brisbane pun okay la. 
Cuma lepas touchdown tu, kena drive ke Gold Coast la (tu pun MrHubby yang drive--aku krohhh krohhh je kat sebelah).


We stayed at Chidori Court Apartments.


We got it for like $20 per head per night. Kira murah la, setanding dengan backpackers punya harga... but we got the whole apartment to ourselves.




Siap ada pool lagi.
Silap pulak aku tak bawa swimwear anak-anak... konon sebab ingat sejuk winter. Lupa pulak aku temperature setakat 23'C tu kira ngam-ngam-sui la nak main air. Haishhh...




Esok paginya, lepas solat dan breakfast aku bantai sambung tido. Jetlag weiiii...
Gamaknya dah jemu tengok TV, Lil Adam kejutkan aku dan tanya "Why did we come here, Mama? There's nothing fun here."
Hahaha. 
Hang nak fun ye? Sat..sat...mama bersiap....


So, that day we went to the Seaworld sebab it was a public holiday, Queen's Birthday... Aku tak suka bersesak-sesak ke Movieworld kalau hari cuti.


SeaWorld ni kalau ikutkan, aku tak hadap sangat la... sebab well, ada ikan la kan...and marine life. Tapi since it was included in the package, dan MrHubby suka pegi tempat ala-ala UnderwaterWorld/ Aquaria ni... aku layankan aje...



 Ada Patrick la!!!


FYI, masa aku buat Master dulu, aku nampak Patrick ni kat DreamWorld, aku buat tak endah je.. sebab aku tak tau pun apakebenda nye menatang ni. Tapi, dah jadi mak-mak ni.. kekadang kat kelas, aku selalu nyanyi dengan students ..."Oooo..who lives in a pineapple under the sea?!"

Hahahaha.
See, what motherhood has done to me?


Yang bestnya, kitorang siap janji dengan Eddie, faculty-mate aku yang tengah buat PhD kat UQ.
Thanks, Eddie...datang jauh-jauh untuk jumpa kitorang.
 Apa lagi? 
Explore la satu-satu.

 
 Jellyfish, (ninja) turtle, dolphins....

Penguins....

 Polar bears... (awww.....)
 Stingray...
 

Tengah jalan-jalan tu, nampak ada show Dora the Explorer.
Berlari-lari aku nak gi tengok. Wakakakaka... 
Ngalahkan anak. Over tauuu..

For lunch, Eddie dengan besar hatinya belanja kitorang makan. 
Giler arrr...kaya Eddie.
Nanti dia datang Adelaide, kitorang kena bawak makan best-best la jugak.

 


Dah kenyang, tak larat berjalan...kita naik  skyway pulak.. Hehehe.
Gigih beratur punya lama... Kalau berjalan kaki pun dah sampai daaaaa...

 Dari atas skyway, leh la nampak tempat makan tadi---Dockside Tavern...



Kat tengah tu ada jetski show. Tapi dah penat sangat... so, tengok dari atas je la.




Penat-penat ni..kalau dapat Frozen Coke segedabak macam ni kan best....




So, that's it for the SeaWorld.
Penat...tapi, not bad lah...

************************************************************


On the second day, kitorang pegi Movieworld!!!
Haaa... sapa-sapa yang kenal aku, tau la ni memang 'makanan' aku. Masa single dulu, aku pegi dua kali je. So, memang niat aku kali ni nak bawak anak-anak pulak experience apa yang mak diorang gedixkan sangat.


We began with the Rio Show. Then pusing la, satu-satu....
 
Kitorang jumpa Zizan-tengah shooting Cinta Karipap dan Stroberi.
What-the betul la tajuknya.

Wild Wild West
Kalau dulu aku la sucker bab-bab mencabar diri naik rides yang bukan-bukan ni... tapi bak kata iklan "Dulu dia memang laju..." Hahaha... aku dah insaf weh. Bukan ageing factor, bukan..... tapi aku risau kalau apa-apa jadi kat aku. 
Acecece...Tapi skydiving tetap dalam bucket list. Hahaha.

Gila terjerit-jerit aku Nasib baik tak lencun.



 
Lil Adam & Lil Adib naik 
 
Malamnya, kitorang dinner kat Golden Legends Malaysian Seafood kat Surfers Paradise.
 

Pakej tiket kitorang tu actually inclusive of Wet & Wild Theme Park... tapi jadah mende la nak gi main air time sejuk-sejuk winter ni. Hahahaha.  
Maka, hari ke-3 kitorang shopping kat Harbourtown sajorkkk.

Dan makan....



Gambar shopping takde, sebab err... sebab penuh tangan kiri kanan. 
Hahaha.

2 comments:

Thanks for reading!
Feel free to leave comments here.

Nuffnang ads

My Heartbeat