Friday, January 13, 2012

Dubai-baibai babai

Okay.. title tu bukanlah echo. Saja aku gatal kasi title macam tu sebab it rhymes with bye bye. Hahaha

 
Lepas habis present, aku rush dengan K.Nurul yang dah abis present jugak. Dia nak beli hadiah untuk anak-anak. Aku nak amik gambar dan jenjalan je... So, boleh laa...


Ikut subway stations nie, harus la poyo amik gambar kan?

 
 
We went to Bur Juman Mall.Jalan kaki je dari hotel.. 
Just about 700m.

 

BurJuman ni ala-ala KLCC jugak la. Banyak kedai mahal. 
 Lepas belek-belek barang yang tak-berapa-nak-murah kat situ, aku pun balik hotel..angkut luggage yang sudah beranak-pinak tu masuk taxi untuk ke airport.

 Sambil taxi driver yang ramah tu drive...kitorang sembang-sembang. Dan dia melencong untuk bawa aku gi tempat wajib kat Dubai. Hahaha. 
Tercapai la hajat aku...

Driver tu pun tak gelak tengok aku jakun snap gambar tak benti.



Dan dia siap tolong jadi photographer aku lagi.
Gambar berbackgroundkan segala mercu tanda adalah wajib..
Hahaha 



Burj Khalifah- the tallest in the world!



and the view of Dubai city. Sungguh megalolololopolis (wtf?)
 



Then, off I rushed to the airport...where I was entertained by the handsome ground staff. Hehehe. Sempat lagi aku curi snap gambar dia :P
 
Luggage aku terlebih berat sikit tu, tak kena charge pun. Hehehe. Bagus...

Haa..cer korang tengok awek kat airport ni.Actually itu VR tau (Virtual Reality). Kelllas kau, Maria.
Kat Malaysia ada ke? (sila baca dgn intonasi 'kau ada?')


Setelah nak tercabut segala sendi berjalan...akhirnya sampai la kat Sheikh Rashid Terminal.



Time ni nak shopping kat duty free, duit dah tinggal sikit. Ada la dalam AED15 je. So, sempat la beli lampu aladin sebijik. Souvenir yang aku suka ni, tak dapat beli... setakat dapat amik gambar je jadi la. Hehehe




Right before boarding the plane, aku perasan ada doa safar kat board tu. How nice! :)



The flight stopped at Karachi for about an hour.

Lepas tu, flight pun menjadi gelap gelita dengan kehadiran masyarakat itu. 
Hehehe

Dan kali ni dalam flight aku kontrol ayu tak snap segala gambar lagi dah...sebab aku duduk sebelah mamat Malaysia Serani (Venc) yang keje dengan Emirates. So, banyak sembang je la dengan dia.
Nasib baik masa masyarakat gelap tu minta nak tukar seat dengan Venc, dia tak bagi. Hehehe

Our breakfast.


I couldn't sleep that night. But I enjoyed watching the sky...dari gelap, nampak sikit-sikit fajar siddiq...sampai la makin cerah....



And here I am.
Back in Malaysia.....



Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Post a Comment

Thanks for reading!
Feel free to leave comments here.

Nuffnang ads

My Heartbeat