Monday, October 12, 2015

That is so UnIndian


*backdated entry*


Jarang-jarang aku ni lucky. Tapi aritu, aku dapat free tickets daripada StudyAdelaide untuk gi tengok movie premiere, UnIndian.

Sayangnya, disebabkan katanya tak boleh bawak budak (sebab event tu ada serve alcohol), maka tak dapat la aku pi dengan MrHubby.

So, aku pun ajak la sorang hamba Allah ni. Dah setuju nak jumpa pukul berapa, tunggu kat mana, etc.... tiba-tiba boleh pulak dia cancel last minute. Grrr...
Aku bukan la apa kan. Tapi nampak sangat la inconsideratenya. 
Menggagau aku cari orang ganti.


Last-last aku ajak Uya.
Maka, lepas pick-up Uya, kitorang pun pi ke Picadilly Cinemas.

Actually, we were encouraged to wear our traditional costumes. Tapi sebab aku malas berpoyo-poyoan dengan baju kebaya, maka aku pakai smart casual je la.
Rugi pulak. Kalau tidak, mesti aku boleh fefeeling retis kat red carpet tu.


Sementara menunggu movie start, kitorang disajikan dengan Indian snacks. Samosa yang sedapnya humang aiiii...
Punya la sedap, sampai aku pi amik sekali lagi. Perangai Malaysian sangat! Hahaha. Kira aci la tu sebab aku tak minum alcohol. Kan?

Bila aku tengok keliling, ada je orang bawak anak. Cisss... kalau aku tau awal-awal, aku bawak anak-anak aku.


Anyway, ada popcorn jugak wehhh. 
Tapi bukan typical flavour lah. Ala-ala perisa berempah gitu. Very the Indian.

Sebelum premiere start, the director introduced us to the actors and actresses.


So, dipendekkan cerita, cerita pun bermula.

Kisah tentang awek India single mother yang dah lama dok Sydney. Nampak begitu modern dan daring sangat, which I think macam tak berapa masuk akal, almaklum je la...kita kan Asians.


It was a good movie though. 
Cuma plotnya predictable la.


Abis movie, ada Q&A session. 
Ada la soalan-soalan yang tahap I-rolled-my-eyes, ye la kan... ala-ala, kau sorang je la kawen dengan MatSaleh. Hahaha.










 Another photo to recap the evening...

 Thanks Uya, for the good time!



Next time kalau ada premiere yang suruh pakai costume, harus aku overdress. Hewhewhew

No comments:

Post a Comment

Thanks for reading!
Feel free to leave comments here.

Nuffnang ads

My Heartbeat