Monday, October 5, 2015

Minecraft party-Adam's 9th birthday


*backdated entry*



Lil Adam turned 8 on 18th Sept. 
Tapi apakan daya, bila Mama tengah menggila busy dengan tesis... mana la sempat nak prepare bagai-bagai.

So, to compensate, on his birthday, aku beli cuppies with colourful sprinkles dan buat toppers untuk dia bawak ke sekolah. Tengok tu... berseri-seri muka bila dapat bawa something untuk celebrate dengan kengkawan.



Mujur la aku ni Mama yang super excited bila organising events. So, dalam kesibukan menulis tesis tu, aku gigih curi jugak masa buat sikit-sikit. 
Alasan aku... "Takpe la..demi anak. Nak bagi anak happy" (chehhh... alasan tak boleh blah). 
So, aku buat preparation pun last minute. MrHubby dah tau sangat, there's no point aku pegi ofis, kalau kepala aku dok fikir pasal birthday party. Kang satu paragraph pun tak siap karang.

*Adam reading the birthday card, before going to school*

Aku prepare tu pun, aku tak bagitau kat Lil Adam sangat... sebab takut dia over excited. 
Korang bayangkan je la... aku ni dah kategori super excited. Kalau dia tu lebih daripada aku, camna jadinye.



Menu kali ni, aku sedia yang simple-simple je la...






Sambil parents sembang...(dan makan)....





...budak-budak main Pin the Tail on the Enderdragon





Kek paling miserable. Konon nak buat no.8 (sempena umur 8 tahun)... tapi sebab cuaca panas sangat, so melt abis. 
Lantak la...janji ada.



Invitation pun limited to close friends. Small scale, senang nak mingle. 


Makan-makan sikit....











Cake time!!!







Pinata kali ni senang sikit... sebab aku buat kepala Creeper je.


Tapi instead of pinata yang kena katok, aku buat strips untuk budak-budak tarik berjemaah for the lollies.


Kalau Anep ada lagi kat rumah time tu, mesti dia kutuk sebab aku spend masa untuk buat pinata instead of buat tesis. Hehehe

It was great to catch up with friends and see the smile on the kids' faces.... lupa kejap tengah semak kepala dengan tesis. Hahaha.




 With Ganyk's family

And Felix's family

 And Phu and Wen.


Lil Adam and Lil Adib at home, with the piles of presents....
Thank you uncles and aunties.


No comments:

Post a Comment

Thanks for reading!
Feel free to leave comments here.

Nuffnang ads

My Heartbeat