Tuesday, November 1, 2011

Lil Adib kantoi


Lil Adib turned 10 months... two days ago.

Muka memang serius, macam nak cakap "Aku takpuas hati arr dengan kau.".
Tapi  kalo suruh tepuk amai-amai... terus senyum tunjuk dua batang gigi bawah.

Dah pandai gak panjat tangga sendiri. Sedar-sedar je aritu dah naik sampai 7 anak tangga. Siap dok tekan-tekan telefon rumah lagi.
Dah kantoi camtu, bila aku nyanyi "No Adib No. No Adib No..."... terus dia senyum, melting my heart.

Kalo aku start keta nak gi keje... sementara dok angkut beg dia, beg Lil Adam, beg susu, beg pam, etc... mulut dia dah bising... Takut kena tinggal kot. Hehehe

Dalam pendiam dia tu, dah pandai o-ehh-o-ehh kalo terjaga malam-malam. Dan dia juga dah pandai membonbon dalam pelbagai posisi. Korang tau hukuman 'helikopter' kalo budak-budak hostel kena ragging dulu buat camna?
Camtu la bonbon aku kena.

Haaa..ni dia gambar budak kantoi tolong 'mengemas'...







Hari ni, di taska Lil Adib dipindahkan ke bahagian toddlers (dengan Cikgu Amy)... dah tak duduk dalam bilik baby lagi. Jenuh jugak la kot sebab dia dah biasa dengan girlfren dia (Cikgu Efa), sampai aku hulur tangan nak ambik pun, dia buat tak endah.

Haishhh... Adib ni. 




Oh ye... aku sudah dapat dua orang lagi nephew. Adik-adik angkat aku baru je bersalin.
Jiji bersalin petang semalam. Dan kakak iparnye, Laili bersalin Sabtu lepas. Excited aku!


8 comments:

  1. apsal gedoboh sgt seluar tu adib? stail hip hop ya auu auw ye? :p

    ReplyDelete
  2. sangat comel istilah membonbon tu.. haha..

    ReplyDelete
  3. tu seluar pendek ker seluar panjang tu. geramnya tengok. nak cium2 lagi kalo jumpa :)

    ReplyDelete
  4. Muka dia dah nmpk cam abg sket2 lah... rambut halus(gaya harith iskandar) tu sgt encem...

    ReplyDelete
  5. eh jap... hukuman helikopter tu camner ek...

    ReplyDelete
  6. pic 1st tu ingatkan adib pakai skirt labuh..ekekeke~ neway, baiknya adib tlg mama kemas umah ;)

    ReplyDelete
  7. chantek suar..mcm ali baba aku nengok..haha.pas nie adb lebih eksplorelh kt nursery..tahniah pd yg dpt new bby

    ReplyDelete

Thanks for reading!
Feel free to leave comments here.

Nuffnang ads

My Heartbeat