Thursday, October 9, 2014

Selfie dgn (mantan) PM Aussie. Kau mampoo?

Last week, aku telah nge'date' dengan PM Aussie. Eh..bukan Tony Abbott.
Former PM- Julia Gillard.

Bila dapat je invitation, terus excited. Kalau PM negara sendiri nak datang, aku tak tau la aku excited cenggini tak. Hewhewhew.

Tengok tu, nampak sangat gedix nye. I mean, orang kat belakang-belakang aku tu.  Aku kan kesopanan dan kesusilaan, mana ada gedix. Tolong la percaya -___-


Well, Julia Gillard is the 27th PM of Australia--- a female!
In fact, the first female leader kat Aussie.
Woh. Bunyi macam feminist pulak.
Alaaa... it's nothing new pun. Sekarang ni dah ramai PM pompuan.
Eh. Bunyi macam familiar pulak.

Haippp.. haippp! Aku tak maksudkan 'yang tu'.  
#ifyouknowwhatimean
Kehkehkeh.


Venuenya kat Bonython Hall--- tempat untuk convo.
Maka lagi la bersemangat aku nak pegi. Amik feel sikit.
Semoga bila aku masuk untuk convo nanti, takde la terpinga-pinga sangat.



Mula-mula, ada introduction la sikit.
Julia this..Julia that.
Tetiba aku terfikir- dia ni dah jadi Professor kat University of Adelaide ni, tapi takde pun orang address as Prof. Gillard.
Takde pun poyo-poyo macam orang Malaysia, yang kalau dah jadi somebody tu, mesti nak suruh orang sebut nama dengan title sampai-nak-abis-nafas-orang-menyebutnye. Hmmm...

Then, she talked about her book.
The book that tells about her experience as the PM for 3 years 3 days.
Cerita dari campus day, sampai career dalam bidang law, sampai la dia naik dalam Labour Party.




Katanya she wrote the book during summer. Dalam hangat lit-lit heatwaves tu, siap mengabaikan Christmas dan New Year lagi. Giler ahhh terer.
Kalau kita? Panas-panas, mana boleh nak berfikir. Raya lagi la... nak cuti sampai seminggu.
Hahaha.
Anyway, dia kata dia tau... that is something academics wouldn't be impressed at--- that SHE COULD WRITE SO MANY PAGES IN SUCH A SHORT TIME.
Tapi bagi aku, aku kira inspired la jugak.
Ye, aku pun boleh menulis. TULIS BLOG.
Eh, eh. I mean...thesis.

Anyway, aku sukaaa sangat cara dia bagi talk. 
Tak monotonous, macam PM lain yang selalu baca je teks.
Teratur. Phrases yang dia guna, macam ayat dalam journals.
Dalam buku tu jugak, dia tulis bukan je tentang success, but failures too!
That makes me think--- berapa ramai je orang yang dah jadi somebody yang sanggup admit their failures?  Especially POLITICIANS! 
Bertuah sangat nak ngaku kesilapan dan kegagalan sendiri melaksanakan tanggungjawab.
Contohnya... Dah sah-sah buat statement tak masuk akal pun, tetap harap orang puji.
Dah terang-terang bangang pun, tak nak ngaku lagi. Kan?
Eh. Bunyi macam familiar pulak.
Lalalalaaaa.....

The talk went for just about an hour.
Lepas tu ada book signing session kat Learning Hub.


 

Sambil mengudap muffins dan cut fruits.




Eh..tajuk kemain da bomb.
Mana gambar selfie nya?



Ni...ni....
Haaaa...mak selfie dengan Julia Gillard tau.
Kau ado?


Alaaaa...ye la..ye la...
PM Malaysia pun kaki selfie.
Aku redho je la dengan fakta tu
-_____-


1 comment:

Thanks for reading!
Feel free to leave comments here.

Nuffnang ads

My Heartbeat