Monday, September 1, 2014

Menumpang glamer


Kalau dah tak glamer tu, kena la duduk tepi-tepi orang glamer, baru la kita pun glamer jugak. Tak gitu? Kalau men'capub', kang kena kutuk dek orang pulak.

Anyway, ni cerita aku menumpang glamer SV aku.
It was his inaugural lecture. The platform to showcase and celebrate his professorship. Kiranya lecture tu  macam a big milestone in an academic's career, providing official recognition of the promotion to professor lah.



The title?

"Is work making you sick? Current and emerging risks"
Ye la kan... now that we spend more time seated in chairs hadap skrin PC, long hours. So what are the health implications?

Aku rasa tajuk tu sangat catchy. Kan?
Ramai orang rasa menarik-tertarik-kau-memang-da-bomb. Patut la venue siap tukar dari Napier ke Braggs. Baru muat semua orang.



Sebelum start lecture, kita selife dulu secara berjemaah. Ngeeee :P



Wait!

Celah mana aku tumpang glamer?
Bearni kau tanya soalan tu? Muehehe...

Ni... ada nama aku muncul kat one of the slides.
So, kira glamer la jugak kan? Walaupun kira nama abah (read: surname) yang naik  kat situ. Hewhewhew.


Q&A session.
I was made to understand mamat yang tanya tu memang kaki complain. Pegi mana-mana conference/talk and such, memang kerja dia condemn dan tanya soalan yang bukan-bukan. Maybe dia teringin nak glamer kot. Hahaha


Lain kali jadi la student SV aku, baru boleh tumpang glamer secara mulia. Macam aku. Heh.


The closing, with Annette (the dean) giving a short speech.


Abis lecture tu, lepas solat, aku masuk le balik ke lecture hall tu untuk nibbles.
Tetiba ada sorang minah yang annoying ajak aku bersembang. Tanya soalan ntahapahapa, pastu siap blame the issues on man. Aku ingat maksud dia anthropogenic (human/man-made), rupanya  maksud dia, 'man' as in lelaki...

Haishhh... sewel ke apa?
Nasib baik aku tak snap gambar dia. Kalau tidak, tentu dia dah tumpang glamer jugak kat blog ni. Hahaha


No comments:

Post a Comment

Thanks for reading!
Feel free to leave comments here.

Nuffnang ads

My Heartbeat