Wednesday, March 19, 2014

Senduk pun, senduk lahhh

Dulu bila lalu kat foodcourt Aeon or Midvalley, kalau ternampak claypot yang dihidang dalam belanga... atau asam pedas yang diorang hidang dalam kuali kecik... aku selalu gelak gelak sambil kutuk "Apedaa makan dalam kuali/belanga! Kalau hidang cenggini kat mak mertua, confirm kena reject!"
(eleh..walhal aku jugak convince MIL aku untuk hidang dalam periuk kadang-kadang tu, sebab taknak susahkan dia)

Kat Aussie ni, aku tak pernah nampak lagi la orang hidang makanan dalam belanga/kuali kat restoran (kat rumah Melayu ada la, sebab aku pun buat).
Acecece. bajet bertamadun sangat la konon.

Anyway, aritu aku, Saz dan Izzah pegi Sushi Train (lagi!) sempena kembalinya Najwa ke Adelaide (sekejap je)...
Amboii..sejak-sejak dah ada kaki Japanese food, kemain lagi no? Dulu, lalu Grenfell St tu, jeling pun tidak.


Menengok ke segala sushi, nigiri, ships dok menjalar atas conveyor belt tu... rasa tergoda-goda sangat. Tapi kang tak puas makan.
Kalau time Sushi King Bonanza pun aku makan sampai 20 pinggan. Korang bayangkan je la kalau nak bayar dalam AUD. Mau tak pasal-pasal aku kena sinsing lengan baju nak basuh pinggan kat restoran tu.



Because sushi is too mainstream, aku pun order Salmon Karaage Udon. 
Bijak.
Aku ingat grilled salmon, rupanya fried salmon terendam dalam sup udon. Huhuhu... Apo nak dikato laie? Makan je la...



Yours truly with my sister-of-different-mom-and-dad, Saz.


Back to speaking of hidang makanan dalam belanga/ kuali...kali ni...my udon was served with a senduk.

Seriously, senduk?
Besar pulak tu senduknye.

Menengokkan sup dalam udon tu..aku yakin, memang it is meant to be used as a cutlery, bukan orang dapur terlupa angkat senduk tu dari mangkuk aku lepas masak.


Tapi kalau orang pregnant takut kenan dapat baby berdahi senduk, sebab makan guna senduk... aku cadangkan, guna le sudu, biar nampak ayu gittew.
Tak pun, guna je straw. Alaaa..masa sekolah dulu, kengkawan aku makan bihun sup kantin AbangMat guna straw je, okay je pun!Itu namanya survival technique. Heh.
Tapi kalau korang tersedak, aku tak jamin la ye....

1 comment:

Thanks for reading!
Feel free to leave comments here.

Nuffnang ads

My Heartbeat