Monday, August 27, 2012

Jamuan raya Dr Azarisman and MASCA






Weekend seminggu lepas raya, Dr Azarisman/Kak Rynn membuka tirai open house dengan majlis raya dan  aqiqah baby barunya, Aqeel di dewan Annesley College.


Ramai jugak yang datang, termasuk undergrads yang selalu aku nampak tapi tak pernah bertegur sapa. 


But as usual, postgrads biasanya mingle dengan postgrads la kan...


 Aku je yang gi duduk makan dengan undergrads, walaupun sebenarnya ada sebab juga tindakan aku tu. hahaha




Menu? Uiii..macam-macam... nasi, kambing, lontong, mi, nasi impit...macam-macam ada.



Anak bujang aku berselera makan sambil ditemani Ultraman dan Godzilla. Dia suap sekali kot Godzilla tu.


Ada section untuk tulis ucapan raya juga. Tapi aku cuma tulis/lukis dalam guest book- something for baby Aqeel yang diraikan.



Aqeel yang lena je sepanjang majlis berlangsung...

Sempat jugak aku berkenal-kenalan sikit dengan adik-adik undergrads yang banyak membantu di belakang tabir...

Kekdahnya, aku dapat tau, majlis raya ni combine untuk 15 rumah sekali. Humang aiiii



So, terima kasih la Dr Azarisman dan kak Rynn ye.
Walaupun baru je kenal, sembang-sembang 10 minit last week, tapi diorang ni ramahhhhh sangat.
I loike!



The following day pulak, ada majlis Hari Raya with Education Malaysia di Bradford Lodge, anjuran MASCA.
Kat Brisbane dulu, aku tengok MASCA Queensland meriah je antara undergrads and postgrads, tapi kat sini macam niche untuk the former jer.
Anyway, sebagai orang baru, mesti la aku pegi kan....

So, selain makan-makan, dapat la jumpa Dr Jumiati, orang besar kat sini.
Masa aku sembang dengan dia, ada adik photographer tu amik gambar, tapi yang ada dengan aku gambar ni je la...Hahaha.
Nanti kalau aku dapat, aku tempek la kat sini.


Sambil dengar Dr J berucap, terpaksa kelek Lil Adib, supaya dia tak berbuat onar kat dalam dewan tu. Nak nak dia naik syeikh kalao dah nampak bola. hehehe.


So, mostly muka undergrads la...jadi aku terasa awkward untuk socialize *facepalm*
Sejak bila pulak aku jadi pemalu nih?


Habis majlis tu, kitorang bergegas ke Bonython Park, ada Eid Festival.



Tapi bila sampai, tengok ramai sangat umat...dah tu parking pun takde. So, kitorang pun kembali ke pangkal jalan... (read: balik rumah derrr)

No comments:

Post a Comment

Thanks for reading!
Feel free to leave comments here.

Nuffnang ads

My Heartbeat