Thursday, August 16, 2012

Iftar sana sini. Burppp!!!


Dok sini, every weekend ada je jemputan iftar sana-sini.Kalau weekend tu, tak sempat masak pun, kira boleh hidup lagi la.

So, ni aku cerita random la...
Kita mulakan dengan iftar Perdana Adelaide.


Rajin betul adik-adik undergrads ni. Boleh buat menantu. Eh, lupa pulak aku belum ada anak pompuan.
Tu menu utama.
Ada jugak donut diisi siap-siap dalam sandwich bag, supaya senang nak bagi-bagi.


Lil Adib pulak asyik nak berkepit je, siap masuk ke pantry entah berapa kali.


So, terpaksa la kelek je setiap masa...walaupun masa tengah diracun untuk isi borang MyPSA.
Time ni aku tengah mintak harga student concession kat Khairezan untuk bayar yuran MyPSA. Hehehe


Kids, as usual main merata-rata, sampai la ke atas stage. Lil Adam, dah puas main, nak melukis Zombie plants pulak.

Aku duduk bergosip dengan mak-mak le jawabnya. Nak menolong kat pantry, tak boleh.

Well, ramai jugak la yang datang. Sempat berkenal-kenalan dengan undergrads sikit.
Lepas iftar, solat jemaah... then sambung makan.



Lepas tu sambung tazkirah dan tarawih, aku tak dapat tunggu dah...sebab nak mengelak anak-anak buat perangai.


Iftar seterusnya adalah kat rumah Abang Sayuti/Kak Wan di Salisbury.
SMS lambat terima, so kitorang pegi lepas berbuka dan solat maghrib.

Tapi dapat la jumpa Dr Kamarul/Kak Nana, Abg Suffian/Kak Nani (abg Suffian ni yang ber-email bagi info sebelum aku datang ke Adelaide), Abg Idris/Kak Hairani, dan etc etc...


Since Dr Zara datang untuk graduation, so tuan tanah ada buat kek untuk meraikan kejayaan beliau (eh, apakah skema sungguh aytku ini?)



Yang paling seronok adalah dapat tarawih berjemaah, walaupun dalam hati dok menggerutu sebab dengar anak sendiri dok melompat sana-sini sambil pot-pet-pot-pet. Grrrr...


Then, iftar pulak kat rumah Abg Azul/K.Azie.
Woh...otai memasak jemput, mesti la pergi kan?


Haaa..tengok la...siap dengan cara berlauk, tepung pelitabihun, samosa, masalode, pengat semua ada.


Lepas solat, sambung makan lagi. Lamb pulak. Humang aiii... aku tak tau la ni stew ke apa. Tapi memang sedap giler la.



Yeahhh..itu dia K.Azie mengeluarkan Corellenya..hehe




Anak-anak seronok main la kan...especially abang-abang yang besar.

Yang kecik-kecik, tukang tengok....

Yang pompuan pulak- princess dan barbie dolls la, apa lagi?



Gambar masa iftar kat rumah orang lain (K.Shidah/Hj Arif dan K.Has/Abg Fizul) aku takde pulak. Agaknya sebab aku buruk lantak sangat kot, sampai tak sempat ambik gambar. Hehe.

Anyway, semoga tuan tanah semua diberi pahala berlipat ganda...

Daripada Zaid bin Khalid al-Juhhani r.a,. daripada Nabi SAW sabdanya, “Sesiapa yang memberi makan (berbuka) kepada orang yang berpuasa, ia akan mendapat pahala seperti orang yang berpuasa itu dan pahala orang yang berpuasa itu tidak berkurangan walau sedikitpun”. (At-Tirmidzi)

No comments:

Post a Comment

Thanks for reading!
Feel free to leave comments here.

Nuffnang ads

My Heartbeat