Tuesday, September 6, 2011

Dapur tak berasap

I haven't had the time to blog about our raya.
Sebab gambar-gambar aku lupa nak transfer. Dah la nak kena kecikkan size dulu, kalo tak..alamat forever lah meng'upload' nye.

Kepada yang hantar sms/Whatsapp/FB message raya... minta ampun le, sebab memang aku tak reply pun. Dah nama pun raya... kan boleh minta maaf zahir batin. Muehehehe.



Well, balik dari raya, everybody is in the makan-makan mood kat open house. Aku sendiri tak terkecuali.
Maka, istilah 'dapur tak berasap' tu sangatlah applicable dan relevant untuk aku.

Almaklumlah..bulan puasa, aku masak untuk sahur je biasanya. Hujung-hujung Ramadhan kali ni, MrHubby lak nak sahur simple-simple je, jadi makin jarang la aku ke dapur.
Abis puasa, raya pulak. Masa raya, in-laws yang masak. Aku tukang makan.
Balik dari cuti raya, barang mentah tak beli lagi. So, again..aku tak memasak. (#alasantakbolehbelah)

Nampak gaya, I have to take some time la to get back the momentum... semangat untuk kembali bersilat di dapur.


Ni pun, students ada yang dah tanya... tak buat open house ke.
Erkkk... Aku ada banyak agenda lain actually. Tapi tak sampai hati pulak nak kata 'tak buat open house' kat diorang. Camna ekk?



9 comments:

  1. cepat upload...kita nak tgk...slmt hari raya jom masuk blog akk http://batulesung.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. u ckp kat diorg thn ni u pulak nk serbu open house diorg ehehe

    ReplyDelete
  3. ko buatlah wei open hse... aku datang... hakhakhakah

    ReplyDelete
  4. dengan dorg ckp je xde. dgn ktorg wajib ada pahemmmmm!!

    ReplyDelete
  5. ko buat aku nak datang gak belle.. hahaha..ala..untuk student ko tu tayah la.. :P

    ReplyDelete
  6. hahaha..pandai2 la bagi alasan. i pun dapur dah lama tak berasap ni rasa. amin dah pi beli ayam pagi td before he went to work so hari ni kena start balik...trying to gain the momentum. malasnya!

    ReplyDelete
  7. lagi ramai yang nak suruh you buat open house ahahaha

    ReplyDelete
  8. Hahaha.. betul! dapurku memang tak berasap beberapa hari ini. petang tadi baru beli bahan basah.. baru tadi dapurku berasap hahaha...

    ReplyDelete
  9. kami student sipoo, termasuk jugak lar kan????

    ReplyDelete

Thanks for reading!
Feel free to leave comments here.

Nuffnang ads

My Heartbeat