Monday, September 12, 2011

The bestest raya visit with the buyungs




Setelah sekian lama memendam rasa (cet! poyo la), akhirnya raya kali ni aku nekad nak gi bersua muka dengan Mama & Ayah angkat aku (heheh. best lak guna terms nih). Aritu jumpa masa busy Jiji kawen. 
Well, actually Jiji is my ex-student... dan dah lama aku sebut-sebut nak berborak dengan keluarga yang aku admire ni.

Isabelle Di Mana? 
Isabelle Di Sini. 
Sempotttt... 
 Aku sedang bajet jadi hos talkshow ala-ala Oprah. 
Hahaha

Sebelum korang kata aku propa je lebih dengan tajuk tu... ni ha, gambar dua orang mak buyungs di rumah itu. Err... Mama yang berbaju biru itu tidak buyung ye.Kekekeke

Happening sungguh sebab dua-dua orang due dekat-dekat.



 Lil Adam yang mula-mulanya cranky sebab baru terjaga dari tido...

 
akhirnya riang gembira main games kat henpon ditemani kakak santek, Raidoo.





 Haaa... Raidoo pao duit raya Adam ekk? :P

 Siap main piano lagi. Ewahh..macam reti-reti je anak bujang aku tu.


 Macam-macam kitorang borak, especially tentang Jiji & Laili la. Maklum la dah nak bersalin tak lama lagi. Aku pun perturun la segala ilmu yang aku ada tentang persiapan, cara nak push (nasib baik tak buka kelas praktikal tang tu jugak), berpantang, menyusu, etc.

 



 
Isabelle: Apa kau raba-raba akak ni, Jiji?
Jiji: Alaaa... raba sikit je. Fify tak nampak, xpe.
Raidoo: Kakak korek hidung kau dengan jari ni, nak tak?
Lil Adam: Ada aku kesahhh?


Lil Adam snapping Along Aced's picture. Mesti dia ingat M.Nasir tu.


Aku ni bajet panggil Along tu 'Along' sebab nak perasan muda, sekali dia & Laili panggil aku 'Kak Is' da... Punah harapan T-T



Ayah pulak siap pikul Lil Adib, siap bawak ke bilik kat atas. Ambik feel la tu, buat asah bakat siap-siap sebelum dua orang cucu sendiri keluar. Hehehe.
Adib apa lagi? Syok la dia...



Yours truly and the two sisters. Kira aku kakak paling sulung ler ni.
Sulung ok, bukan paling tua ye. Hehehe

Haishhh..jangan la aku kena tempias buyung-buyung ni. Lil Adib kecik lagi, Bahaya nih


Sebelum balik, mesti amik gambar dengan family angkat dulu.
To be frank, aku rasa saaaaaangat bahagia berjumpa dengan diorang.



Eh sebelum masuk keta, mesti kena amik gambar dengan budak demok.
Tu dia bajet pakai baju gelap tu memberi ilusi langsing ler tu. Muehehehe. 
Takpe, Jiji. Nanti lepas bersalin, hang kurus la balik... kurus drp akak. Hehehe


To Jiji and family (weii, it's my family jugak kan sekarang, kan?kan?),
Thank u very much for having us. I feel so contented.

5 comments:

  1. Ye la..family akak jugak. pas nih jumpa nenek, atok, lola, tita, tito sekali nakkk?? :P

    jap jap, yang pic last sekali tu akak photoshop kasi demok eh? gmbar yg ori takde la segemok tu kannnn ;P

    weh kak, tak puas ati giler gambar2 kat camera abg sham lagi cunnnn! nak repost entry semula la camnihhhh! ;O

    ReplyDelete
  2. wahh seronok nya ada family angkat. u guys looked like u had so much fun! :-D

    ReplyDelete
  3. Jiji Fify,
    Abg sham kata..tu la,org amik gmbr guna kamera,bukan printer.mueheheh
    Erkk..segala tita tito? Nanti tita titon (kita tido) la sbb xfaham

    Drama Mama,
    My ex student tu..adik angkat le. Mmg sporting family dia

    ReplyDelete
  4. ex-student terus jadi adik angkat n terus dpt family angkat yer.. takpe.. takpe.. boleh jadi kakak sulung sbb muka semua nampak mcm sebaya jer. hehe

    ReplyDelete
  5. one big happy family! selamat hari raya :)

    ReplyDelete

Thanks for reading!
Feel free to leave comments here.

Nuffnang ads

My Heartbeat