Sunday, July 24, 2011

Hantu Susu



Ramai yang dah tengok telefilem Hantu Susu kat Astro kot. Aku tengok masa ulangan je tadi.

Buat julung-julung kalinya ada citer yang compile beberapa cerita lain kat Malaysia ni. Selalunya Hollywood je ada, macam Epic Movie, Scary Movie, etc.

Citer ni pasal empat hantu; Pontianak (Erra Fazira), Penanggal (Amy Mastura), Langsuir (Zarina) dan Kum Kum (Marsha) yang dibuang dari kampung diorang, so diorang pindah ke kampung lain, that is banglo yang kebetulan diorang sewa sama-sama.

Bila dah masing-masing tau diorang sama-sama hantu yang tengah cuba nak jadi baik, kecoh la... especially bila ada beberapa pembunuhan kat kampung tu yang dibuat oleh Hantu Susu... dan diorang pulak yang dituduh.






Ada banyak skrip menarik dan lawak dalam citer ni (provided u dont get the joke--- sila jangan lemot) dan ke'spontan'an dialog diorang tu la yang best.

Saiful Apek tak abis dengan tagline dia "Kita aim dulu."

Cuma part tangkal tu ada khurafat sikit la, kalo orang yang kureng ilmu agama nengok.

Tapi sayangnya kat scene-scene akhir tu, sayangnya Amy Mastura tak jadi hantu jugak, maybe sebab susah nak computerize banyak-banyak scene penanggal takde kepala. Hehehe.


Aku rasa la, kalo digarap lebih sikit... bagus buat filem tayang kat panggung.

Hmm... Suka lak aku nengok diorang pakai kebaya. Kalo aku pakai kebaya tiap-tiap hari, agak-agak orang syak aku ni hantu tak?

2 comments:

  1. saya ske amy mastura dalam citer tu..lawak je...

    ReplyDelete
  2. Citer ni sgt cute... tgk ptg smlm... gelak terbahak2...

    ReplyDelete

Thanks for reading!
Feel free to leave comments here.

Nuffnang ads

My Heartbeat