Wednesday, January 28, 2015

Feeling mak-mak

Hari ni aku feeling ala mak-mak sikit. Acecece...nak jugak letak 'ala', walhal dah confirm la aku ni mak budak. 
Takpe... yang penting, jangan kelihatan macam makcik-makcik kalau baru berumur 25 tahun macam aku. Hewhewhew.

Today's Adib's first day at kindy. 
Standard la mak-mak... mesti risau terlebih, walaupun aritu dah pegi orientasi dua kali aritu.

So, pagi ni...my main concern was untuk sediakan lunch box ngan snack box.
Walaupun Lil Adib is not a picky eater macam Lil Adam, but he's a big eater (macam Mama dia la kan?!). Jadi, aku kena make sure makanan cukup dan yang dia tak kisah makan, sebab kadang-kadang je dia fussy.

Aku buatkan his favourite bread and honey, telur rebus sebijik, crackers ngan grapes.

Ini pun jenuh aku cari bekas yang senang nak bukak. Kalau tidak, nanti tak pasal-pasal terpelanting dan tergolek makanan anak aku atas tanah kang. Siap practise suruh dia buka sebelum pegi sekolah. Huhuhu.

Sumbat semua dengan water bottle sekali dalam lunch bag Angry Birds...dan bubuh dalam bagpack Octonauts pulak. 

Lunchbox dah siap... aku masuk bilik, Lil Adib dok tido lagi. 
Haihhh... Ni la susahnya bila summer. Malam-malam aku tido lambat sebab tunggu Isyak masuk lambat (around 10pm), dia pun berjaga jugak. Selagi aku tak masuk tido, takdenye dia nak tido... sebab nak tummy time (laga perut) kekdahnya.


Siap mandi, pakai baju... kita amik gambar dulu depan rumah sebelum masuk kereta. Hehe.
Dasar mak blogger!

Dropped Lil Adam dulu...
*I love the blue sky!

Lil Adib sampai depan sekolah pun, dok pegang lagi roti kat tangan.
Hahaha.


Belajar gantung sendiri bagpack kat hook.
Kena la pandai baca nama sendiri kat label tu.


Lunch simpan kat dalam. Snack letak dalam bag kat luar.
Ni semua gara-gara takut ada budak habiskan makanan sebelum time makan. Hahaha. Lawak okehhh.

Welcome everybody!!!

Masuk-masuk je, lepas register nama, Lil Adib terus join kengkawan baru main jelly crystals.
Aku risau gak kalau ada yang tertelan. Tapi err...maybe aku je over-conscious kot.

 

Other sections...

Sempena nak dekat Chinese New Year ni, siap ada setting ala Chinese Restaurant gittew. Tapi takde pulak nampak itik gantung.
Kalau tidak, nak gak aku tapao sebungkus. Ngehngehngeh.
 


Then, Lil Adib buat painting pulak.

Semangat kemain lagi pilih kaler. Topi tak lepas, walhal topi tu wajib pakai masa nak main kat luar time rehat je.


After a while berlegar-legar kat situ (sebelum learning session started), aku pun hug Lil Adib.
Sob sob... T_______________T

Anak mama dah sekolah. Will he be okay on his own?
Huhuhu.
Tu belum lagi Lil Adib nak kawen, baru masuk kindy, Mama dah emo.


Cis...muka tak nampak sedih pun.
Hahaha. Selfie wehh..takkan nak buat muka sedih pulak. Lame sangat!

Semoga Allah lindungi Sayang Mama.
Dan semoga Lil Adib enjoy belajar macam Mama masa kecik dulu.
Nanti pukul 3, Ayah amik ekkk.



No comments:

Post a Comment

Thanks for reading!
Feel free to leave comments here.

Nuffnang ads

My Heartbeat