Monday, December 8, 2014

Waterlemon and big eyes


Kalau dulu, aku risau Lil Adam dok sebut semua perkataan ending with the letters 'ng' jadi 'm' (e.g abam, udam, lokam)...kali ni lain sikit.
Lil Adib ni bukannya dia tak kenal buah.Onion saver, tomato saver, lemon saver yang kitorang beli untuk dapur pun..jadi mainan dia.



Lil Adib ni suka makan buah. Antara yang dia suka adalah oranges.
Pernah sekali tu dia nak oren, tapi dah habis. So aku ajak dia gi backyard untuk petik a few. Gila punya manis oren belakang rumah aku tu.
Tapi, dia tak perasan ada pokok lemon gak (selang oren-lemon-oren-lemon) kat backyard tu, so kesian dia..pernah petik lemon dan bawak minta kupaskan. Huhuhu.

So, I told him yang kuning-kuning kat backyard tu adalah lemon. Yang saver dia dok main tu- lemon.
Bermulalah episod anak aku mengenal beribu-ribu lemon.

Unfortunately, he is too fond of lemons, sampaikan watermelon pun jadi WATERLEMON!
-_____-




Cer tengok video ni.
Berkali-kali aku sebut waterMeLon, tapi dia tetap sebut waterLeMon.
Adoiyaiiii... Confident je dia.


Lil Adam pulak... dengan mata sepet dia tu, selalu aku kata "I see little."
So, he always tries to show that he has big eyes (yeahhh!!! right).

Masalahnya, yang dia cuba buat tu bukan la big eyes. Kehkehkeh.
Korang tengok la sendiri.



No comments:

Post a Comment

Thanks for reading!
Feel free to leave comments here.

Nuffnang ads

My Heartbeat