Wednesday, December 17, 2014

Tetiba menjadi Lynne dan Lucy

Kadang-kadang, ada jugak kebaikan tukar nama temporarily ni. Hehehe.
Dapat apa? 
Dapat makan.
Free.

It was after my Writing Group. Aku dan Jane dok sambung bersembang kat Level 7 Terrace Towers. Dari korridor, sampai dekat mesin fotostat. Then, tetiba Lynne (postgrad coordinator) lalu...dia tanya, pegi Christmas lunch tak? (in English la).

Jane cakap "I'm going, she's not (tunjuk kat aku)"

Tetiba Lynne kata "Eh, why not you go? Do you want to? You can replace me."

Aku terkedu. Baru dok "Errr...errr... "

..dia pintas "Just go. I have paid, but I can't make it. You take my place. Tell them you are Lynne."

Hahaha. Lawak sangat.
Dah tentu semua orang school tu kenal Lynne Giles yang mana. Tetiba pulak aku nak ngaku nama aku Lynne.

Asal-asalnya, aku memang takde la nak pegi sangat School punya Christmas Lunch tu. 
Satu, sebab aku kenal orang sikit-sikit je. Kalau lab aku punya lunch, confirm la aku pegi.
Dua, biar je la aku pegi next year punya. Time tu InsyaAllah dah best sikit kalau orang tanya pasal study... baru syok nak jumpa orang.


Tapi...orang kata, rezeki jangan ditolak.
Kat Hotel Wright St pulak tu. Hehe. Bunyi macam makan kat hotel jer. Well, it's pub dining actually.


Then, Lynne siap tanya aku nak makan apa, sebab most meals dah pre-ordered.
Dia pulak order beef.
Tapi punya la baik...dia siap tolong carikan orang yang order salmon untuk swap dengan aku.
Lucy.
So, hari tu, kalau orang check nape nama aku takde dalam list, aku kena cakap, nama aku either Lynne atau Lucy je la.

Okay, masalah nak makan apa dah setel.

Cuma...
Masalahnya, hari tu, aku pakai selebet gila.
Pagi tu, it was windy. So, aku main sarung sweater je la. Tudung memang tak matching langsung dengan baju aku. Dengan sweater, memang x kisah la tak matching pun.
Yang double masalahnya, time tu tengahari (ye la, dah nama pun Christmas LUNCH)... dan time tu dah tak berapa sejuk. Maka, kalau aku pakai sweater di tengah panas rembang, akan nampak macam orang sewel. Kalau aku buka sweater, nampak sangat aku colour-uncoordinated -___-

Dan Jane bercadang nak berjalan kaki ke hotel tu.
1.5 km tuuuu.

Giler ahhh... kalo sorang-sorang (atau kalo pegi dengan geng dari Malaysia), harus la naik tram demi meminimakan tenaga yang digunakan. Maklum la...masing-masing sayang sangat lapisan lemak tu! Hewhewhew

Jalan punya jalan, akhirnya sampai la jugak.


Nice interior, walaupun nampak macam usang-usang gittew.
Terus rasa nak nyanyi lagu Usang- Rahim Maarof.

Memori yaaaaangggg usanggggg
Bagai bara merahhhhh

#tetiba


Sementara tunggu semua orang datang, Dino belanja aku drinks. Hehehe.
Bila lagi nak kikis SV sendiri kan?


Then duduk la kat any tables.
Sebab tak ramai yang aku kenal, so aku menyempit la sebelah Jane...

But not to worry. As usual, aku senang make new friends.
So I met Suzanne and Rebecca from DMag.

 What do you give a sick pig?
Oink-ment.

Lame joke!
Semua party bon-bons pun sama je lawak dia.


The appetizers.

Nasib baik crown aku sama kaler dgn baju.
So, tercover la sikit keselebetan aku pada hari tu. Hehehe

My salmon. Nyummmm.
Salad in mason jar.

Sedap wehhh.
Dah la makan free.
Hewhewhew.

Lepas tu, aku menyibuk la amik gambar kat meja-meja orang lain.





A speech from Annette, the Head of School.

Aku suka tengok the way she dresses up. Simple, tapi presentable, dan comel walaupun umur dia...err.. entah la  dah berapa.

Bila dessserts sampai, hmm.. aku rasa aku takleh makan, sebab macam aku dah pernah baca ada ingredients pelik. So, aku tanya waitress dan diorang bagi lemon curd tart untuk aku. Muehehe. Aku sorang je dalam ramai-ramai tu dapat desserts lain.


Just another photo of the 4 of us.


Masa nak balik, Jane nak stay dan sembang-sembang dengan kawan lain lagi. So, aku ikut la Rebecca ngan Suzanne.

Dah nama pun baru kenal... adalah menjadi satu kemaluan yang besar kalau tetiba aku nak cakap "Eh, jom la kita naik tram!" 

Maka dengan muka paling cool dan badan yang nampak macam fit, aku pun ikut je la jalan kaki
T_______________T

Untuk balik je, aku berjalan 2.3 km (sebab aku parking kereta kat bawah Taib Mahmud Court).
Hah! Amekkaw.... alang-alang dah terasa perlu exercise sangat.

Fuh!!! Lepas ni kena makan lagi banyak la, kalau dah tau nak kena exercise. Hehehe

No comments:

Post a Comment

Thanks for reading!
Feel free to leave comments here.

Nuffnang ads

My Heartbeat