Tuesday, August 5, 2014

Lambaian Miss Universe

Orang cerita pasal raya, aku cerita pasal beauty pageant pulak. Sukahati la.

Sekarang, kalau ada orang babai kat aku, aku akan membalas dengan lambaian ala Miss Universe. Whoaa.. Feeling ala-ala ratu gittew.



Know why?
Sebab sekarang aku dah ada the perfect hand for that purpose. Hahaha

Malam raya, masa aku terkebil-kebil cuba nak tidur, aku cakap kat MrHubby... aku rasa lain  macam. Excited, tapi nervous. Sebab daripada pengalaman 4 tahun lepas, aku realize... Kalau excited sangat, ada la kang benda-benda tak elok nak jadi.
So, aku dah start beringat la sikit.

Pagi raya tu, masa dok sibuk-sibuk panaskan lauk dan hidang juadah raya dengan Saz, aku nak buat teh tarik. Biasanya MrHubby yang buat, sebab teh tarik aku selalunya tak berapa menjadi. Tapi memandangkan masa iftar malam raya tu aku try buat dan QC cakap teh aku okay, aku confident la sikit nak buat. 

Aku dah tau air mendidih tu mungkin akan meruap bila aku masukkan teabags. So, aku nak pindahkan teapot tu ke sinki. 
Time tu jugak la aku toleh kejap kat Saz bila dia tanya lauk ni nak hidang kat mana... dan brrrrrr... melimpah separuh teapot Corning yang 9 cups tu ke tangan aku. Ngehehe. 
Mujur aku tak lepaskan dari tangan. Kalau tidak, lagi haru. Tangan sakit, air tumpah nak kena mop, teapot pecah nak kena kutip bersihkan.

The blisters on my hand after 24hrs, on four of the fingers and palm.

Takpe..takpe...
To me, it is better than musibah lain. 

Kelmarin, masa tunggu MrHubby tukar spare tyre kat Bluey Babe, Lil Adam cakap kat aku, "Mama, there are two bad things that happened to us. One, the tyre is flat. Two, your hand is hurt."

Ye, memang ada beberapa dugaan gak yang berlaku lately. One after another, but let's not mention yang lain tu. Yang penting, Alhamdulillah they are still bearable.
So, I told Lil Adam that Allah is just testing us. Yang penting, benda tu jadi kat aku, bukan jadi kat anak-anak aku. Dan yang berlaku tu masih dalam kapasiti yang larat ditanggung. Bukan benda yang lebih teruk. Nauzubillah min zalik.

Ada gak orang yang baru perasan tangan aku berbungkus tanya, "Tangan tu kena apa?"
Aku jawab "Kena mercun" je. Heh

Anyway, sehari lepas kena tu, aku pegi la buat appointment untuk jumpa Dr. kat Adelaide Unicare.



Drama sebelum tangan dibungkus.
 
 
 
 Nothing much, just some Flamazine and bandaged. Laaa...aku pun reti buat kalau macam tu.


 Walaupun tangan berbalut, tetap main henpon (sambil tunggu nak makan Char Hor Fun). Hehehe


 
Masuk semalam, dah 3 kali aku kena gi  buat dressing kat Adelaide Unicare tu. Last Friday, Dr Steven and sorang nurse tu cakap luka dah cantik (read: kering elok). Tapi tadi nurse lain cakap siap tak kasi aku buat dressing sendiri. 
Alahai... aku ni dulu belajar microbiology 3 tahun, takkan la tak reti konsep keeping it sterile vs bacterial infection. Kalau tak, takde la aritu diorang nak cakap luka dah elok. Tapi ni, boleh pulak dia tak bagi aku basahkan luka tu. Mandi pun, suruh bungkus tangan dengan beg plastik. Tu belum lagi aku cakap pasal nak wuduk, kang lagi panjang pulak aku dengar ceramah perdana dia.

It's been a week now. Linda (my colleague who is a nurse) kata, looking at the condition, it might take another week to heal. Hadoiii... Harap-harap cepat la sembuh. Kang bertapuk-tapuk pulak labworks aku menanti.

Okay la..nak sambung buat keje.
Babai... *sambillambaialaMissUniverse*

5 comments:

  1. Get well soon, dear! Not a very pleasant gift for Raya, but as you said, at least its nothing something worse :)

    (lama tak berkomen bagai)....kekeke
    Selamat Hari Raya to you & family!

    ReplyDelete
  2. Bluey Babe. Awesome name! XD
    get well soon Kak Is.
    Selamat Hari Raya to you and your family.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syakirin,
      Thanks dear. dah jenuh dah membungkus tangan ni.
      selamat hari raya 2u2

      Delete
  3. Syafakillah Is. Kira dimahapkan kalau tgn berbungkus nak lambai cara Miss Universe. hehe

    ReplyDelete

Thanks for reading!
Feel free to leave comments here.

Nuffnang ads

My Heartbeat