Tuesday, September 3, 2013

Debaran menjelang sehari sebelum...

Debaran nak jadi perantin, debaran nak beranak dah lepas. So ni kisah debaran lain pulak.

Haihh...dah nak jadi pekasam dah aku peram entry ni.  Berlambak-lambak entry aku tertunda gara-gara perasan busy, tapi aku post ikut urutan la ye.
To begin with, aku flashback balik debaran menjelang sehari sebelum raya aritu- pasal Major Review pulak. 
Major Review ni is actually the one-year milestone to confirm candidature as a PhD student. So, agak cuak di sittew. Kalau tak lepas, either melarat lambat la siap PhD, or maybe kena terminate terus (nauzubillah).


Nak tambah dramatik lagi, aku punya Major Review tu di'set' pada 7 August- sehari sebelum raya. Ikutkan nak buat petang, tapi aku minta anjak buat pagi, sebab dah nak dekat sangat dengan raya. Gila wehhh.. Kalau tak 'lepas', harus la hati aku tak tenang nak beraya. Nak-nak pulak aku yang kena organize majlis raya tahun ni.

Tapi Alhamdulillah, the panels bagi komen-komen yang sedap di telinga. Naik terkembang-kembang b*ntot dibuatnye... tapi aku kontrol tahap pengembangannye, sebab takut baju raya tak muat. Hahaha. 
Cuma aku dipesan supaya kena accelerate untuk produce results.

Dah. Dah. Gambar untuk major review takde banyak macam panel review aritu (read HERE), sebab aku cuak -_- Dah la tak prepare sangat (sebab tak tau nak prepare apa).
Lepas panel semua setuju untuk sign dan luluskan candidature aku, berjoget-joget aku masuk ke ofis, citer kat Ganyk. Then aku  balik awal....sebab aku ada jadi tuan rumah untuk majlis Rewang Raya.



Alhamdulillah.
Legaaa sangat, so dapatlah aku merewang dengan happy. Tengok muka aku..happy kan? (over sangat tau)


Tuan rumah sibuk memasak iftar untuk kengkawan yang datang tolong rewang.

Yang datang awal tolong potong-potong bawang, ubi, sayur dan buat kerisik.
Ada yang tolong bancuhkan air.


As- the chef for rendang nogori.


Midie mem-babysit anak bila As sibuk kat dapur.



Almaklumlah sibuk masak untuk raya, so untuk iftar cuma makan simple-simple je.


Lepas solat berjemaah, kitorang bertakbir ramai-ramai, led by Faisal.


Saz, As, Melati, Faizah - sempat lagi menyengih ke kamera sambil potong nasi impit.

Suhaila, Shahzana, Dr Rizah- takde pulak dalam gambar.

Then dah malam sikit, anak-anak main bunga api kat laman.


Izzah selaku tokey sponsor bunga api, tetiba kena kerumun, jadi kesayangan anak-anak.



Comelnya Ammar (anak Izzah) siap argue "Nape Ammar tak boleh dapat lebih, mama kan mama Ammar?" Hahaha. Good thinking.





Bukan budak-budak je... mak budak pun nak lepas gian gak. Hehehe. Melati main bunga api bagi pihak Amsyar yang baru 3bulan kekdahnye.


Terima kasih la kepada semua yang sudi datang membantu, datang menyumbang, datang menjenguk.
Amongst all...
Saz, Suhaila, Melati Pijoe, As Midie, Christina Adrian, Faizah Faizal, Shahzana Zul, Faisal Aqilah, Farah Izwan, Anep, Najwa, Izzah, Dr Rizah Dr Ameen, Umar Faruq.

Entry berikutnya- how we celebrate raya in Adelaide this year. Stay tiung.

4 comments:

  1. wah patut melebar senyum masa rewang raya yer. good luck dear ! cepat2 la habis, rindu.hehehe

    ReplyDelete
  2. Congrats Belle. Tetap lah senyuman seringai itu. Trademark sungguh.

    ReplyDelete

Thanks for reading!
Feel free to leave comments here.

Nuffnang ads

My Heartbeat