Friday, June 22, 2012

Hari last keje

Well, by right hari ni adalah hari last aku kerja. Secara rasminya la, sebab aku nak kaut habiskan cuti rehat.
Tapi aku tetap akan dilihat datang ke ofis lagi minggu-minggu depan. Aku kan workaholic!(*tangandibahu,matakeatas)

p/s: Eliss, kalo kau nak belanja aku, aku sanggup datang. Muehehe

Workaholic la sangat!
Sebenarnya keje tak abis lagi.
Ofis macam tongkang pecah, sebab aku tak lalu nak packing.

Itu satu hal...
Lepas tu dalam kepala aku ni, aku dok plan macam-macam. 
Nak kuar makan dengan admin staff yang banyak tolong aku, dengan kawan-kawan yang rapat dengan aku. Nak gi ronggeng dengan students (jom karoks lagi!). Nak gi massage, nak bawa anak-anak gi dentist, nak gi berbekam, nak bawa Lil Adib gi jabs, nak gi potong rambut....
Semalam lepas dinner bila tetiba aku tanya MrHubby, bila nak buat itu ini semua dia kata "Memang la nak buat. Tapi mama ni tanya masa yang tak sesuai la, masa kita balik ke rumah."
Hahaha. Aku velasah je sebut. Supaya esok-esok kalau ter-miss, aku boleh kata "Kan mama dah remind aritu." Heh. Itu adalah strategi escapism ye kawan-kawan.

Sebut pasal gunting rambut...Actually kan.. online ni ada banyak portal dengan program untuk kita test camner rupa kita dengan fesyen rambut yang berlainan. Cer tengok ni....




Tapi aku rasa sebab minah tu lawa, maka rambut macam mana pun, dia tetap la hot.
Kalau berwajah kedesaan, mungkin kena elak rambut blonde dan pendek curly supaya orang tak tersilap ingat kita ni orang asli. Hehehe

Kali ni, aku tengah berkira-kira...nak gunting macam mana. 
Impian aku nak ber-sexy curls memang punah ranah la. Sebab rambut aku lembut sangat, dan kalau aku degil gak nak buat, maka ia umpama memasukkan duit ke dalam poket yang koyak.Siang tadah kepala berjam-jam kat saloon, petang nanti stratight balik. Tak payah tunggu malam.

Walaupun ada hati terdetik nak ber-shoulder length bob cut, tapi aku rasa aku patut serik. Sebab the last time aku potong super-pendek masa preggy, sekarang ni (Lil Adib dah setahun setengah) baru rambut aku panjang balik. Rambut pun pandai merajuk ehh?

Colour, highlight, semua memang aku tak buat dah la. 
Extension apatah lagi. Biar la wayar telefon je ada extension. 

Yaaa...dan dengan melencongnya topik hari ini (daripada 'hari last keje' ke 'things to do' ke 'gunting rambut') maka, aku tetap tak start mengemas hari ni. Gunting rambut pun next week le kot.
Padan muka aku.

4 comments:

  1. harp2 dpt belanja ko next 2 weeks, ko ada lagi ke malaysia? huhuhu next week aku kursus jumaat kat damansara.minggu ni ada orang nak belanja aku.

    ReplyDelete
  2. camat bercuti & camat belajar smule..

    ReplyDelete
  3. salam mdm is~

    wish you all da best for ur study... xdpat ktorang nak merasa blajo ngn mdm.. T_T btw thanks mdm krn byk membantu kami dlm ETES~ ETES in memory... =)

    ReplyDelete
  4. bila akan berangkat? selamat membuat apa2 yg patutlah ye. hehe

    ReplyDelete

Thanks for reading!
Feel free to leave comments here.

Nuffnang ads

My Heartbeat