Sunday, August 28, 2016

Hanya Adelaidean (dan Uyghur) mengenal dapanji


Sapa je students yang pernah dok Adelaide yang tak rindu nak makan Uyghur?
Aku ingat lagi mula-mula dulu aku diperkenalkan dengan Dapanji. Aku rasa macam takde special apa pun.
So aku cakap kat MrHubby, lepas ni kalau nak datang sini dengan kengkawan, tak payah la ajak Mama. Tak kecik hati pun. Kekekeke

Tapi lepas aku makan Ganbianji, perghhh...baru terasa best.
Dulu Ganbianji cuma ada kat Uyghur Port Road.  Kat Prospect dan tempat lain cuma ada Dapanji.


So bila berkumpul dengan geng Adelaide, antara topik yang dibincangkan adalah nak makan uyghur. Untungnya, diorang dah identify satu port best kat Danau Kota, Setapak ni.


Servis dia masih macam kat Adelaide. Slow sikit.
Cuma takde diskriminasi la. Kalau kat Adelaide tu, selalu nampak diorang layan matsaleh lajuuu je. Kalau orang Malaysia, terhegeh-hegeh dia layan.


Kitorang tamak.
Walaupun dah diingatkan portion tu besar, kitorang order 3 plates. Heh.

Sampai je makanan.... Masing-masing dah tak angkat kepala dah!

Coppp! Coppp! Kita bergambar dulu sebelum pinggan kosong....


Nab: Snap gambar dulu sebelum makan. Portion kecik je. Padahalllll....
Megat: Baik aku senduk semua ni sebelum habis. Heh.


 Mai: Kontrol...kontrol...
Aku: Kena tayang gigi ni. Kalau tak, orang tak tau aku ada gigi.

Haaa...muka Lil Adib ni menggambarkan tahap kesedapan Dapanji kot.


The men.
Affan tak pakai baju UoA sebab dia geng UniSA. Hahaha.




Kepada yang nak try atau  lepas rindu kat makanan Uyghur, boleh la try pegi kat:

Platinum Walk
No.80 off 53300, 
8, Jalan Langkawi, 
Danau Kota, 
KL

No comments:

Post a Comment

Thanks for reading!
Feel free to leave comments here.

Nuffnang ads

My Heartbeat