Wednesday, October 16, 2013

Raya Haji 1434H

Raya Haji tahun ni, as usual, aku takde la beria raya. Nak-nak pulak kali ni busy dengan lab works yang berlambak.

So, aku pegi la ke lab (ni kalau VC UiTM tau, confirm lulus terus kalau esok-esok aku mintak extension. Hehehe).

Takde la aku berdendang perantau pun. Cuma untuk amik feel raya tu, aku pakai la baju raya. Hehehe. Gedix kan?


 

Siap semua keje, kitorang pun pegi rumah Shifa/ Esa. Diorang ni memang kalo bab masak, superb. Tengok je la...  penuh pinggan ni...

 Sampai tak muat nak bubuh semua (hehehe. ye, aku tamak!).

Ada nasik, kambing bakar, nasi impit, kuah kacang, lemang, ayam masak merah, sambal tempe...and u-name-it-lah.

Belum lagi singgah kat bahagian desserts. 
Kalau sesapa on diet, memang mati la jawabnya.


 Acecece...sempat lagi Kak Tini posing dengan pinggan.

 Sembang-sembang dengar cerita Uncle Samy (Saras' dad).


Just a pic of yours truly, Shifa and Saras. Selalu lepas kenyang makan, lupa nak snap gambar dengan tuan rumah. Hahaha. Buruknya perangai.



Gerak dari rumah Shifa, ada BBQ invitation pulak kat rumah Mai/Erizman.
Nama je BBQ... tapi actually segala tok nenek ada.
Walaupun kenyang, makan tetap makan...


Tu pun, aku terpaksa beredar sebab nak pegi jemputan satu lagi kat rumah Kak Rin/Dr Risman.

Time tu butang kebaya aku rasa macam nak meletus-letus dah. Hewhewhew.
Maka aku jamah sikit mee kari dengan kambing masak-rendang-ke-apantah.


Memang kenyang hari tu.
Sapa kata raya di perantauan tak meriah? Heh


No comments:

Post a Comment

Thanks for reading!
Feel free to leave comments here.

Nuffnang ads

My Heartbeat