Showing posts with label product review. Show all posts
Showing posts with label product review. Show all posts

Friday, April 4, 2014

Besan pondan


Orang kata.... You are what you eat.
Orang la kata. Bukan aku kata.

Dok kat tempat orang ni... macam-macam perkataan pelik dan lawak yang aku jumpa. Ye la..kalau ikut tempat asal negara tu, maybe maksudnya lain...  tapi, dalam BM, maksudnya dah lain. 

Anyway, it's enough to make me smile... even while doing grocery shopping.
Aritu tengah aku belek barang-barang kat Asian Groceries, tau-tau aku terjumpa ni...


BESAN flour.

Tak dapat dipastikan adakah tepung ni hanya untuk digunakan di dalam besen, atau memang hanya untuk digunakan bila buat kuih untuk diberi kepada besan.

Tapi disebabkan aku takde besan lagi, maka aku tak beli la tepung tu.
T___T
 

Pegi pulak shelf lain.... aku ternampak pulak ni...



Eh... 
Bolu tu, aku faham la ...bahulu/baulu, spelling for bahasa Indonesia. Atau dulu pernah Lil Adam panggil Bahholo.. sebab confuse bahulu dengan buffalo #ohmyMalay anak aku.

Tapi, yang brand tu nama PONDAN. Eh kau dah kenapa?!
Kalau Pandan, pandan la. Matsaleh pun eja Pandan.
Tapi ni...err...

Aku nak beli, terus rasa ragu-ragu.
Kang makan nanti, jadi...errr.... 
Eh. takkan kot.
Tapi... err..takpe la.

Maklumlah..masih terpengaruh dengan tagline jenama Zaitun dulu... GUNAKAN TANPA WAS-WAS.
Hahahaha

Wednesday, December 11, 2013

Skincare products yang korang pakai tu selamat tak?


Orang pompuan mana yang tak nak kulit cantik. Laki mana yang stim tengok muka awek/bini penuh jeragat? Entah-entah jerawat naik sebijik kat dahi pun, dah bising.


Semua pompuan mesti nak kulit halus mulus macam vontot baby. Yang kulit tak-berapa-nak-cerah tingin nak jadi putih pucat macam mayat. Aku je kot tak kesah kulit tak cerah, sebab aku kan Latina - bajet Eva Mendes la sangat! (#silamuntahdarah)
Sanggup tempek segala tok nenek skincare, baq hang! Yang mengelupas, yang membakar kulit, semua ada. Jaman sekarang mana main tempek bedak sejuk dah....

Sebelum tu, aku emphasize kat sini... ada sesetengah orang, memang walaupun dia lumur krim ada hydroquinone kat muka dia, serasi. Kulit cantik bersih, putih kemerahan.
Tapi korang kena ingat... Some effects tak nampak there and then, tapi in the long run. Firstly, kulit jadi nipis so prone to harmful UV rays. Secondly, yang absorb dalam kulit tu, masuk ke blood stream. Then boleh masuk ke organ dalaman kita. Hati ke, buah pinggang ke. 

Unless korang ni Iron Man, lantak korang la nak pakai apa pun. Jangan esok-esok wad kat hospital-hospital kat Malaysia penuh, sudehhh.

Ni aku dah copy balik senarai  PRODUK KOSMETIK YANG DIBATALKAN NOTIFIKASI ATAS ISU CAMPURPALSU dari Biro Pengawalan Farmaseutikal Kebangsaan, KKM...siap dengan nombor notifikasi untuk rujukan (kang kata aku memandai reka pulak).
By right, products ni semua dah tak boleh  diimport/ dikilang/ diedar/ dijual kat Malaysia, tapi standard la kan... ada je orang buat lagi. Duit punya pasal.

Rajin-rajinkan le diri membaca sikit pasal effects of mercury ye. Ni aku bagi link sikit. Baca SINI. Yang ni pulak untuk hydroquinone -->Baca SINI
Yang lain, sila google sendiri. Biasa dia...semua nak spoonfed!

2013

Aveana Night Revival Cream
NOT110404581K
Tretinoin
Owi Lab (M) Sdn. Bhd.  Owi Lab (M) Sdn/ Bhd.  

Blemished Skin Ampoules
NOT110204305K
Asid Azelaik
Noble Aspect Sdn. Bhd.  Noble Aspect Sdn. Bhd. 

Golden Horse B&W Cream - GH902-1
NOT120905460K
Merkuri
Chee Sing (Labuan) Sdn. Bhd.  Chin San Chemical Works, Taiwan

Cellnex Anti-Sensitive Essence Treatment
NOT120905219K
Betamethasone
Europe Cosmeceutical Industries  Sdn Bhd  Centre De Recherches Biocosmetiques S.A., Switzerland 

Natural 99 Night Cream
NOT120300526K
Mercury 
Auraqu Enterprise  CV Raja Kosmetik, Indonesia

Natural 99 Day Cream
NOT120300524K
Mercury
Auraqu Enterprise  CV Raja Kosmetik, Indonesia 

SF Beauty Night Cream (Facial)
NOT120602462K
Mercury 
SF Infinity Resources  Yamni Industries Sdn Bhd (Cosmetic Premise) 

Bil Nama produk No. notifikasi (NOT) Bahan kimia yang dikesan 1 Khazanah White Pembersih
Wajah NOT05040954KE Hydroquinone 2 Gloskin Krim Malam & Siang NOT05082557KE Hydroquinone 3 Reena's Astringen Lanjutan NOT05010659KE Hydroquinone 4 Skin Desires Deep Whitening
Cleansing Milk NOT07020213KE Hydroquinone 5 EETYE Whitening Cream NOT06080859KE Hydroquinone 6 O'Lynn Skin Lightening Cream NOT06110164KE Tretinoin - See more at: http://portal.bpfk.gov.my/index.cfm?&menuid=118&parentid=116#sthash.rv2F2Hqw.dpuf
Bil Nama produk No. notifikasi (NOT) Bahan kimia yang dikesan 1 Khazanah White Pembersih
Wajah NOT05040954KE Hydroquinone 2 Gloskin Krim Malam & Siang NOT05082557KE Hydroquinone 3 Reena's Astringen Lanjutan NOT05010659KE Hydroquinone 4 Skin Desires Deep Whitening
Cleansing Milk NOT07020213KE Hydroquinone 5 EETYE Whitening Cream NOT06080859KE Hydroquinone 6 O'Lynn Skin Lightening Cream NOT06110164KE Tretinoin - See more at: http://portal.bpfk.gov.my/index.cfm?&menuid=118&parentid=116#sthash.rv2F2Hqw.dpuf

SF Beauty Day Cream (Facial)
NOT120602461K
Mercury
SF Infinity Resources  Yamni Industries Sdn Bhd (Cosmetic Premise)



Acrena Pure Herbal Papaya Soap
NOT100802337K
Tretinoin
Haresh Enterprises Sdn Bhd  Re-X Products Co., Ltd., Thailand

White Complex
NOT100801451K
Tretinoin
NB Natural Beauty Facial & Slimming (Uda) Sdn. Bhd  Cylin Cosmetic Sdn Bhd

SS Pearl Cream
NOT110602263K
Mercury 
Shin Viky Beauty Global  Kingou (International) Cosmetics Co., Ltd., Taiwan

SS Vita C Night Repair
NOT110602264K
Mercury 
Shin Viky Beauty Global  Kingou (International) Cosmetics Co., Ltd., Taiwan






Huhhh..Banyak jugak. Ni belum kira lagi products yang belum diorang test.
Punah harapan nak cantik. Okay..list untuk products yang kantoi tahun-tahun sebelum ni pulak...


2012
 
Daily Protecting Cream - Joie et Beaute 
NOT100778850K / NOT100602230K 
Mercury  

La Bliss Skin Brightening Cream 
NOT100200697K 
Tretinoin 
 
Sans Dynamic Intensive Light Cream 
NOT100400422K 
Mercury
 
Putih Gebu Sun-Block Collagen Lotion  
NOT100403485K
Mercury
 
Bio-Clear Intensive Renewal Complex 
NOT120503338K Tretinoin 
 
MS Wellmood Enhancing Cream 
NOT100602405K Tretinoin 
 
Renewing Cream 
NOT100101066K 
Tretinoin 
 
E Beaute Total Revitalizer Night Cream 
NOT100601840K 
Mercury
 
MS Wellmood Lightening Complex 
NOT100601840K
Mercury
 
Multi cream
NOT100764415K 
Tretinoin
 
DQISTEE Night Cream
NOT100802185K 
Mercury 
 
DQISTEE Beauty Day Cream
NOT100802184K 
Mercury 


2011
Sensual Whitening Cream 
NOT100751321K 
Mercury 

Derma-Rx Arbutin-R Cream 
NOT090601556K 
Tretinoin & Hydroquinone

DS1 Blemish control cream
 NOT091201931K 
Azelaic Acid

EZEE Sunblock Cream 
NOT100601213K 
Mercury 


Montagne Jeunesse Chocolate Masque 
NOT090700043K 
Lead
 *yang ni nyaris 3hari lepas aku nak beli sebab Lil Adam kata lawak kalau aku tempek coklat kat muka*


2010

NV Toner Treatment No 1 
NOT05010130KE 
Hydroquinone & Tretinoin

NV Toner Treatment No 2 
NOT05010129KE 
Hydroquinone & Tretinoin

Zara Rejuvenation Cream 
NOT04081873KE 
Hydroquinone 

Beauty Line Beautitude Multi-Purpose Cream 
NOT081201209K
Tretinoin

Pigmentation Recovery Complex 
NOT081200745K 
Tretinoin

De Putih Night Cream 
NOT05100878KE 
Tretinoin

BML HB LOTION 
NOT090701336K 
Tretinoin & Hydroquinone

Krim Malam Shana 
NOT090600820K 
Tretinoin & Hydroquinone

 
Natasya Gold Krim Herba 
NOT091100971K 
Tretinoin & Hydroquinone

Biotox Whitening Hydro Cream 
NOT007061310K 
Dexamethasone

Yoko Whitening Cream 
NOT080100330K 
Tretinoin

Sue Beauty Night Treatment Cream 
NOT080600138K
 Tretinoin

 

2009

Felisa Gentle Peeling Solution 
NOT07080210KE 
Tretinoin

Krim Malam Rahsia Rimba 
NOT080801112K 
Hydroquinone

Biocosmet Whitening Essence Cream 
NOT07122920KE 
Hydroquinone

H2O+ Waterwhite Brightening Night Cream 
NOT04102838KE 
Hydroquinone

Magixpress Lightening Plus 
NOT07121009KE 
Hydroquinone

A.Vant Cream 
NOT05022860KE 
Tretinoin

Eriesya Spa Beauty Cream 
NOT07122412KE 
Hydroquinone

Natasya Krim Herba 
NOT07090337KE 
Hydroquinone & Tretinoin

Temulawak Whitening Pearl Cream Papaya 
NOT03090150KE 
Tretinoin

Ratna Sari Whitening Night Cream 
NOT080700826K 
Tretinoin

ATIKA BEAUTY Renewal Night Cream 
NOT04082451KE 
Hydroquinone

Chantique - Whitening Night Cream 
NOT04121404KE 
Tretinoin

 

2008 

 Khazanah White Pembersih Wajah 
NOT05040954KE 
Hydroquinone

Gloskin Krim Malam & Siang 
NOT05082557KE 
Hydroquinone

Reena's Astringen Lanjutan 
NOT05010659KE 
Hydroquinone

Skin Desires Deep Whitening Cleansing Milk 
NOT07020213KE 
Hydroquinone

EETYE Whitening Cream 
NOT06080859KE 
Hydroquinone

O'Lynn Skin Lightening Cream 
NOT06110164KE 
Tretinoin


p/s:
List updated : July 2013
Source:
National Pharmaceutical Control Bureau (NPCB), Ministry of Health

Sori la aku tak tepek semua gambar. Cuma letak a few yang aku rasa agak familiar (at least aku selalu dengar/nampak kat stalls dan online shops).

Aku tau maybe ada yang sentap kalo tengok skincare products yang dia pakai ada tersenarai. Cuak terus nak buang dan beli baru  (make sure tak beli yang 2x5).
Yang meniaga, apatah lagi. Harus sentap 7 keturunan tak mau cakap dengan aku, sebab rasa aku tuang pasir dalam periuk nasi diorang. Bila customers tanya, diorang akan jawab "Ooo...itu yang palsu punya." 
Whatever lah. Kulit masing-masing jugak yang nak lawa, nak kerepot pun. Kalau tak kulit, yang nak dapat cancer nanti pun, badan masing-masing kan? Sebagai researcher yang dok study pasal skin, dan yang ada le ilmu sikit pasal health... aku rasa aku patut share benda ni.

Satu aku nak ingatkan... kalau products yang korang pakai takde kat senarai ni, jangan le confident sangat. Sebabnya ada jugak company yang menipu... bila mintak samples untuk test, diorang bagi yang 'confirm suci lagi selamat' punya. Ye la, bodoh apa dia nak bagi samples yang mengkantoikan diri kan?




Okaylah noks. Kulit mak pun tak la cantik mana sangat. Dah la... Mak nak gi berwuduk la untuk naikkan seri muka. Kalau tak jadi gak, mak nak tempek kuih seri muka kat muka pulak.

Babai.
Feel free to share.
Bil
Nama produk
No.notifikasi (NOT)
Bahan kimia yang dikesan
Pemegang Produk
Pengilang
Label
1.
Aveana Night Revival Cream
NOT110404581K
Tretinoin 
 Owi Lab (M) Sdn. Bhd.  Owi Lab (M) Sdn/ Bhd.   PDF. 247KB 
 2.
Blemished Skin Ampoules
NOT110204305K
Asid Azelaik
 Noble Aspect Sdn. Bhd.  Noble Aspect Sdn. Bhd.  PDF. 390KB 
 3.
Golden Horse B&W Cream - GH902-1
NOT120905460K
Merkuri
 Chee Sing (Labuan) Sdn. Bhd.  Chin San Chemical Works, Taiwan  PDF. 522KB 
 4.
Cellnex Anti-Sensitive Essence Treatment
NOT120905219K
Betamethasone 
 Europe Cosmeceutical Industries  Sdn Bhd  Centre De Recherches Biocosmetiques S.A., Switzerland  PDF. 450KB 
5.
Natural 99 Night Cream
NOT120300526K
Mercury  
 Auraqu Enterprise  CV Raja Kosmetik, Indonesia  PDF. 174KB
6.
Natural 99 Day Cream
NOT120300524K
Mercury 
 Auraqu Enterprise  CV Raja Kosmetik, Indonesia  PDF. 170KB 
7.
SF Beauty Night Cream (Facial)
NOT120602462K
Mercury  
 SF Infinity Resources  Yamni Industries Sdn Bhd (Cosmetic Premise)   PDF. 135KB 
8.
SF Beauty Day Cream (Facial)
NOT120602461K
Mercury 
 SF Infinity Resources  Yamni Industries Sdn Bhd (Cosmetic Premise)   PDF. 135KB   
9.
Acrena Pure Herbal Papaya Soap
NOT100802337K
Tretinoin
 Haresh Enterprises Sdn Bhd  Re-X Products Co., Ltd., Thailand   PDF. 277KB
10.
White Complex
NOT100801451K
Tretinoin
 NB Natural Beauty Facial & Slimming (Uda) Sdn. Bhd  Cylin Cosmetic Sdn Bhd   PDF. 302KB
11.
SS Pearl Cream
NOT110602263K
Mercury   
 Shin Viky Beauty Global  Kingou (International) Cosmetics Co., Ltd., Taiwan 
 N/A
12.
SS Vita C Night Repair
NOT110602264K
Mercury   
 Shin Viky Beauty Global  Kingou (International) Cosmetics Co., Ltd., Taiwan 
 N/A
- See more at: http://portal.bpfk.gov.my/index.cfm?&menuid=118&parentid=116#sthash.rv2F2Hqw.dpuf
Tahun 2008
Bil Nama produk No. notifikasi (NOT) Bahan kimia yang dikesan
1 Khazanah White Pembersih
Wajah
NOT05040954KE Hydroquinone
2 Gloskin Krim Malam & Siang NOT05082557KE Hydroquinone
3 Reena's Astringen Lanjutan NOT05010659KE Hydroquinone
4 Skin Desires Deep Whitening
Cleansing Milk
NOT07020213KE Hydroquinone
5 EETYE Whitening Cream NOT06080859KE Hydroquinone
6 O'Lynn Skin Lightening Cream NOT06110164KE Tretinoin
- See more at: http://portal.bpfk.gov.my/index.cfm?&menuid=118&parentid=116#sthash.rv2F2Hqw.dpuf
Tahun 2008
Bil Nama produk No. notifikasi (NOT) Bahan kimia yang dikesan
1 Khazanah White Pembersih
Wajah
NOT05040954KE Hydroquinone
2 Gloskin Krim Malam & Siang NOT05082557KE Hydroquinone
3 Reena's Astringen Lanjutan NOT05010659KE Hydroquinone
4 Skin Desires Deep Whitening
Cleansing Milk
NOT07020213KE Hydroquinone
5 EETYE Whitening Cream NOT06080859KE Hydroquinone
6 O'Lynn Skin Lightening Cream NOT06110164KE Tretinoin
- See more at: http://portal.bpfk.gov.my/index.cfm?&menuid=118&parentid=116#sthash.rv2F2Hqw.dpuf
Tahun 2008
Bil Nama produk No. notifikasi (NOT) Bahan kimia yang dikesan
1 Khazanah White Pembersih
Wajah
NOT05040954KE Hydroquinone
2 Gloskin Krim Malam & Siang NOT05082557KE Hydroquinone
3 Reena's Astringen Lanjutan NOT05010659KE Hydroquinone
4 Skin Desires Deep Whitening
Cleansing Milk
NOT07020213KE Hydroquinone
5 EETYE Whitening Cream NOT06080859KE Hydroquinone
6 O'Lynn Skin Lightening Cream NOT06110164KE Tretinoin
- See more at: http://portal.bpfk.gov.my/index.cfm?&menuid=118&parentid=116#sthash.rv2F2Hqw.dpuf

Wednesday, December 4, 2013

WW- You gotta be kidding me, 'Semsang' Push!


More  reasons to use this service!




I never used  this on my Note II, but hey...  maybe it's about time! :P



That's hilarious, man!

Tuesday, December 3, 2013

Sampai terperchik ayer lior

Ingat lagi scene masa Che'gu Saari ajar anak murid dia?
Che'gu suka main bola
Hari2 che'gu main bola

Che'gu suka main bola
Hari2 che'gu-----tidor

Hehehehe.


Sunggoh kelasik ejaannya, kan? Sa-perti juga kelasik filem-filem zaman dahulu kala.

Jom kita test power bacha iklan yang mengancham ni. 
Ada tak sampai tersembur skrin monitor/ smartphone korang?


Haa..korang jangan gelak.... Jangan gelak.

Ejaan lama ni jauh lebih baik daripada bahasa alien "titew titew" tu tau. Kalau korang gelak jugak, tunggu la zaman akan datang, anak cucu ketawakan zaman kita pulak... Hehehe


Monday, April 1, 2013

Kering kringgg kringgg

Hamboii..nampak gambar ke'mulusan' ni... terang je bijik mata. Dan-dan klik nak baca ye?
Hehehe.
Cer tengok balik betul-betul.



Actually gambar ni takde kena mengena dengan tumit aku yang tak-berapa-nak-mulus tu.
Sebab aku masih tak dapat buang tebiat buang tabiat aku menghiris tumit. Macam makin kritikal pun ada. Aku rasa macam 'something' dalam tumit tu menggeletek-geletek tumit aku.
Sampai aku terfikir... ada jugak aku operate sendiri ni kang.


Aku perasan, kulit akan jadi prone to itchiness when it is too dry.
Especially bila kuku dah nak cukup seminggu umurnya. Sementara nak tunggu Jumaat (untuk dipotong) tu, memang sedap je menggaru.

As for me, selalu kulit aku (muka) jadi keriiiing sangat-sangat masa pregnant. Tapi bila kat sini summer terik sangat, dan bila winter pun sejuk sampai-berkira-sejuk-nak-sapu-losyen, maka teori KULIT KERING TANDA AKU MENGANDUNG itu dikira sebagai busted myth la.Haha.

 
So far, untuk dry skin.. korang jangan la bagi kat aku losyen yang branded dan wangi-wangi. 
Sebab aku ada ideologi bahawa 'losyen/cream yang wangi tu kurang powernya'. Aku assume, diorang dah bubuh ingredients untuk bagi wangi (fragrance), so diorang terpaksa kurangkan moisturizing ingredients (e.g. lanolin or such) to control the price. Kalau diorang buat losyen/cream yang effective dan wangi, mesti harganya jadi mahal umpama cincin berlian 24juta. 

Okay, tak lawak.


So, as a solution, I have always relied on sorbolene. Tak kira la sorbolene lotion ke.. sorbolene cream ke... sorbolene body wash. Mana-mana la... asal sorbolene.




The bestest thing is... it acts not only sebagai losyen untuk lembabkan kulit. 
You can also use it for nappy rash, skin rash and sunburn.
Untuk shaving pun, tak payah nak beli Gilette foam, guna je sorbolene ni. 
My latest favourite function of this sorbolene thingy is as a makeup remover. Lumur-lumur je kat muka yang dah seharian berbedak, berminyak... then wipe dengan tisu/ paper towel. Voila! Your skin is dirt-free but still moisturized!






Again, as I said, bau losyen berkadar songsang dengan keberkesanan. 
So bau sorbolene cream/lotion ni takde la wangi sangat. Tapi takde la bau macam longkang. Just natural bagi aku.

Masa Dr S datang ke Aussie summer aritu, her skin became very dry, so aku recommend la Sorbolene ni. Dia pun suka, sebab memang cepat nampak hasilnya.
Dan memandangkan my Enya Sorbolene cream pun dah abis, aku pun angkut sebotol lagi, sebab masa tu kat Coles cuma AUD4 untuk botol besar 1 liter.



Cuma masa kat Malaysia dulu (masa preggy), aku cari benda alah ni kat farmasi, humang aii..mahal nak mamf. Sudahnya aku tak beli.
Masa tu harga dia RM21 (kalau tak silap), walhal masa aku mula-mula kenal sorbolene ni, aku beli AUD2 je, which is about RM6 
:P
 
Tapi tak kisah la kan, sebab kulit kering masa aku pregnant dulu, memang takde ubat. Lepas beranak je... terus tak kering dah. Pembawak budak je kot. Patut la anak-anak aku gebu dulu (3.75 and 3.54kg), diorang dah sedut kelembapan dan kegebuan kulit aku ropanya!



p/s:
Review ni tak berbayar ye. Kalau Redwin atau Enya tetiba bagi duit kat aku, confirm aku buat kenduri pisang.

p/s/s:
Jangan pandang lekeh dengan kenduri pisang kat Aussie ni. Pisang mahal wehhh... musim sekarang ni AUD4 sekilo (pernah jejak AUD15 sekilo masa banjir kat Queensland <--the main producer), so orang kaya je mampu berkenduri pisang. Wakakaka



Tuesday, March 27, 2012

Ratu Spa Studio-review

Aku ni jenis yang jarang berspa-spaan.
Masa nak kawen dulu pun, takdenye aku gi lulur bagai. Nak tak nak, MrHubby kawen dengan aku siap dapat pakej segala daki dan dead cells la jawabnya. Ehehehe. Takde la... aku lulur sendiri la kat rumah.

Sekarang ni bila dah kaya sikit (saja propa tak nak guna perkataan 'ada duit'), aku ada la try spa kat few places. Biasanya promo package je la.

So, last month (gila lama aku peram), MrHubby and I pegi la try Ratu Spa Studio kat Bandar Baru Klang. Area situ memang busy, so susah sikit nak cari parking.



Ambience nye nampak okay. Bersih. Cuma tempat tu kecik sikit la...


MrHubby dok layan Whatsapp/ FB sambil menunggu

 

 
Kekecilan tempat tu membuatkan as we stepped into the couple massage room, MrHubby pun bisik "Eh..keciknye. Muat ke nanti dia nak mencelah-celah sambil massage kita?"

Korang tengok sendiri la spacenye.

 


Okaylah...to cut things short..lepas salin baju, kitorang pun baring untuk dimassage...sejam gak la.  Katanya dalam pakej tu aromatherapy massage. Tapi kalo nak guna essential oil, kena bayar extra lak. Grrr...tambi betul.

Lepas tu disusuli oleh cucumber body scrub 15 minit dan head and shoulder rmassage.
Disebabkan kitorang masing-masing dok layan je urutan tu, maka aku tempek gambar ni je la. Sila percaya bahawa aku lawa macam ni, siap selit bunga kat telinga. Ngehehe.


Habis massage, baru la masuk ke rainbow jacuzzi setengah jam. 
Aku dok bayangkan ada colourful flower petals la yang membuatkan dia jadi 'rainbow' tu. Boleh la aku feeling ala
Puteri Gunung Ledang jap.
 

But man...I was wrong. Rupanya jacuzzi tu ada lampu yang bertukar kaler dengan turbulence je. Punah harapan aku.

My first snap of the jacuzzi nampak macam nak masuk dalam volcano ala neraka je. Hahaha.


So aku snap lagi sekali masa kaler biru... baru nampak best sikit.


Abis berjacuzzi berdua dengan MrHubby sambil sembang-sembang pasal anak-anak, pasal masa depan... kitorang salin balik baju... dan dihidang dengan ginger tea.
Erkkk..dalam mug jer?


Jauh beza dengan masa aku gi Tanamera Spa dulu, siap ber-teapot bagai.
 
Well, aku masih suka try banyak tempat untuk facial dan spa.
Sebab kalau tak try, mana la nak tau best ke tak satu-satu tempat tu kan?


Published with Blogger-droid v2.0.4

Nuffnang ads

My Heartbeat